XP slipstreamen, welke driver?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Niels II

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2007
Goedendag,

Ik heb een SATA harde schijf (Hitachi HTS541616J9SA00) in mijn laptop zitten. Ik wil graag XP op deze laptop, alleen het installatieprogramma ondersteunt geen SATA. Nu zou ik met nLite mijn XP kunnen slipstreamen en er een driver opzetten. Dit moet een .inf bestand zijn.
Mijn Chipset is Intel GM965. Ik kan wel een F6 Floppy bestandje downloaden, alleen dat is een .exe. Hoe kan ik een .inf driver krijgen voor deze SATA schijf?
Hopelijk kunnen jullie me uit de brand helpen!

Mvg,
Niels

Hoi,

Leg me uit (ikke niet begrijp ;))
Als je de installatie-cd van xp in je lap stopt en opnieuw opstart .....
Kan je dan niet de installatieprocedure doorlopen?

Nope,
Hij kan dan de harde schijf niet vinden, omdat SATA niet in het driverpakket op de installatiecd zit. Dus dan valt er ook niets te installeren.
Met nLite kun je drivers aan dat pakket toevoegen (slipstreamen).

Mvg,
Niels

Aha .... weer wat geleerd.
Omslachtig zeg, hoop toch dat er een 'handzamer' suggestie komt ....
Staat er nu Vista op zeker.

Zo ja: waarom wil je daarvan af?
Er staan meer problemen op deze site die verband houden met het downgraden naar XP van een laptop.
Met alle driver- en installatieproblemen van dien .... ook áchteraf nog ....
Een gewaarschuwd mens .....

Hoi !

Het .inf-bestand staat op je XP-CD !

Wat je nodig hebt zijn de Sata-drivers, te downloaden op de site van de laptop-fabrikant, of op een bijgeleverde CD (hoop ik voor je !)

Let wel op de post van @Ommeren: overtuig je ervan dat er XP-drivers voor je laptop voorhanden zijn !

Greetz,

Harry.

Welke link bevat dat .exe bestand met de driver? Voor hetzelfde geld maakt die .exe (met dubbelklikken) voor jou zo'n driverdiskette, die je daarna weer kunt integreren met nLite.

Tijs.

Mensen, hartelijk dank voor uw hulp, dnties had de oplossing.
Het .exe bestandje wou alleen uitpakken wanneer er een floppydrive was, dus toen heb ik ook nog maar een virtuele floppy drive aangemaakt.
Toshiba heeft voor mijn laptop alle XP drivers die ik nodig heb, dus dat is geen probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan