Xp sloom!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rickkkk

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2009
Hoi,

ik heb hier een fejuti siemsens lifebook serie 3 liggen met windows xp er op.
Van af begin is deze sloom, wat is hier aan tedoen??

Zijn er mogelijk heden om daar wat aan tedoen??

van schijf opruiming etc ken ik wel

Hoi...

Het juiste type van de (3)serie?

En wat houdt "etc"bij je in?

Laatst bewerkt:
Download de bijlage (boostwindowsxp.txt) en sla deze op als bootwindows.vbs. Het is een Visual Basic script file die een 30-tal(!) register instellingen omzet die o.a. zorgen voor het snel(ler) laten opstarten van je pc.

Bekijk het bestand eerst in Kladblok(!)
Een regel wordt nl. een commentaarregel door de regel vooraf te laten gaan door een '
Dit kan belangrijk zijn wanneer je een bepaalde instelling niet wilt doorvoeren.
(Het zijn nl. niet allemaal instellingen om sneller te maken, maar ook om windows visueel aantrekkelijker te maken.)

Met registerinstellingen (laten) maken loop je het risico dat de computer niet goed of zelfs niet meer kan werken! Mocht je het register in originele staat willen herstellen, maak dan eerst een backup v/h register en/of creëer een herstelpunt voor alle zekerheid.

Herstelpunt maken

Ga naar Start>Configuratiescherm>Systeem en Beveiliging>Systeem
Klik in het linkerdeelvenster op Systeembeveiliging
Typ het wachtwoord of een bevestiging als u wordt gevraagd om het Administrator-wachtwoord of een bevestiging
Klik op het tabblad Systeembeveiliging en klik vervolgens op Maken
Typ een beschrijving in het dialoogvenster Systeembeveiliging en klik vervolgens op Maken

Register backup maken/herstellen met ERUNT

Let op: De onderstaande instructies gelden voor Windows XP.
Hoewel ERUNT schijnt te werken onder Vista en Windows7 zijn er ook enige complicaties gemeldt bij het gebruik van de software onder deze besturings-systemen. Onder Vista moeten de meldingen v/h gebruikersaccountbeheer zijn uitgeschakeld.
Voor meer informatie zie: http://www.larshederer.homepage.t-online.de/erunt/faq.htm
Maken van een back-up
Download en installeer ERUNT
De software zal naast het back-up-programma ERUNT ook het register-optimalisatie-programma NTREGOPT installeren, dit heb je niet nodig voor het maken van een back-up
Ga naar Start > Programma's > ERUNT en klik op ERUNT om een back-up van het register te maken
Klik op OK in het pop-up venster
In het nu geopende venster zal ERUNT de standaard back-up locatie aangeven, deze is: C:\WINDOWS\ERDNT\<huidige datum>
Controleer ook dat de opties System registry en Current user registry zijn geselecteerd
Klik op OK, ERUNT zal nu een back-up van het register maken op de eerder aangegeven locatie
Let op: ERUNT zelf wordt standaard in de locatie C:\ERUNT geïnstalleerd, de back-ups worden in een map genaamd ERDNT genaamd op de locatie C:\Windows

Herstellen van de register back-up
Om een gemaakte back-up te herstellen moet handmatig naar de back-up locatie genavigeerd worden, deze is: C:\WINDOWS\ERDNT
Open de map van de back-up die je wilt herstellen en klik op het bestand ERDNT.EXE en dan op OK
Het register zal nu worden hersteld naar de gekozen back-up

Website ERUNT: http://www.larshederer.homepage.t-online.de/erunt/

Bekijk bijlage boostwindowsxp.txt

@dorado
Zullen we eerst afwachten op de verdere specs en wat meer info van TS?
We weten niet of TS ervaren genoeg is om meteen te gaan tweaken en belangrijke veranderingen in het register aan te (laten) brengen. Die info kun je naderhand altijd nog geven.
@Rickkk
Geef eerst de belangrijke info (type e/o serienr.) waar frankwannet om gevraagd heeft en was die pc nieuw toen je 'm kreeg? M.a.w. was hij al sloom toen hij nieuw uit de winkel e/o doos kwam?

het is de LIFEBOOK E6540 op de site staan 2 van deze, de: FPC03034B/39B) en :(FPC03040) maar welke het nou is..... het is wel een oudje en een beetje te zwak voor xp maar er zat xp op toen ik hem kreeg en ik heb namerlijk geen win 200 op 98 cd's aleen xp en win 7
hij was dus 2e hands toen ik hem kreeg

Kijk....

En als men nou gewoon even op deze info gewacht had ipv....

Dat is idd een oudje.Orgineel met w98 geleverd.
600mhz processor en pc100 sodimm geheugen.(max512mb/64mb standaard)

dus tja...xp sloom.

Laatst bewerkt:
er zou vast wel een manier te zijn om het snel te maken..
of sneller hoef niet super snel maar sneller als dit

Dan blijft het antwoord nog open op de vraag van me:Wat is bij jou "'etc'?.

Oftewel wat heb je al gedaan?zit er al meer geheugen in?

Bovenstaande helpt echt niet. Dat is alleen om schijfruimte te besparen op verschillende manieren, maar geen manier om je pc sneller te laten gaan.

Is er al eens geheugen bijgeplaatst?door de vorige eigenaar wellicht?

Daarbij ....het zal nooit snel worden hoor...;)

Ben het eens met frankwannet. Zo'n oldtimer krijg je echt niet meer snel... misschien toch tijd voor een nieuwe.

hmm ... en is het mogelijk om het vorige besturingssysteem weer te installeren?

hmm ... en is het mogelijk om het vorige besturingssysteem weer te installeren?

Dat kan, kijk dan voor een soepelere windowsversie zoals 98se, ME(niet mijn voorkeur) of windows 2000.
Op marktplaats kan je nog wel aan extra geheugen komen, kijk dan of je die maximale 512MB kan bewerkstelligen.
Dan draaien alle genoemde Windows versies wat soepeler.
Punt: de juiste drivers voor de hardware die er nu inzit kan misschien nog op een behoorlijke zoektocht stuiten.

Laatst bewerkt:
hier voor zat ook xp op daar voor win 200 of 98, hoe krijg ik dit terug?

daar kun je trouwens toch ook mee draadloos internetten????

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan