xp sluit map steeds af

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hanny

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2001
Ik heb op een externe schijf bestanden in een map staan.
Het zijn zip, gsd, dxf en svg bestanden die ik gebruik in Robomaster een programma voor een snijplotter.
Iedere keer als ik de map open en de bestanden wil bekijken sluit de map zichzelf af.
Best wel irritant...
Ik heb al geprobeerd om de bestanden of de pc zelf te zetten maar dat wil ook niet helpen.
grotjes, Hanny

Heeft u al een meest uitgebreide scan van de PC gedaan met een anti virus pakket?

Ik heb de virusscan gebruikt en er kwam geen virus uit.
Ik heb zelf het vermoeden dat het komt door de extensie van bepaalde bestanden zou dat kunnen? De svg-bestanden behoren met inkscape geopend te worden, maar worden geopend door psp. Als ik via het configuratiescherm naar de mapopties ga en dan kies voor het tab bestandstypen word ook het configuratiescherm afgesloten.
Als ik een svg bestand wil openen middels de optie openen met : dan sluit de pagina af.
Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen?
groetjes, Hanny

Dan zou het kunnen zijn dat bepaalde bestandstypen niet juist gekoppeld staan aan de bijbehorende software, wat op zich vreemd is dat dat zo maar zou kunnen gebeuren.

- dubbelklik op "Deze Computer"
- klik op het tabje "Extra"(bovenin het Deze computer-window)
- klik op mapoties
- klik op het tabje Bestandstypen. Hier worden alle bestandstypen weergegeven.
- klik op het bestandtype waar het om gaat en in het grijze vlak eronder wordt getoond met welk programma dit bestandstype wordt geopend.
Klopt dat, dan zit de fout niet daar.
Klopt dat niet, dan is dat i.i.g. fout.
Herstel kan door op het knopje "Geavanceerd"te drukken.
Dan op "nieuw" drukken en dan vervolgens op zoek gaan neer het programma (de .exe of .com) waar dit bestandstype dan wel mee geopend moet worden. En druk op OK

Ik kan helaas niet zo ver komen want zo gauw als ik het tablad kies voor bestandsopties wordt dit ook meteen afgesloten.
Ik zal morgen de externe schijf op fouten laten controleren misschien dat dat zou willen helpen?
Kruipo nu mijn bed in en zie morgen wel weer verder oke?
Alvast bedankt voor het meedenken in ieder geval.
groetjes, Hanny

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan