Xp sluit niet af

Status
Niet open voor verdere reacties.

Flavius

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 nov 2004
Berichten
4
Hallo iedereen,


Ik heb op een oud systeem P2 266 Mhz met 128 RAM Windows Xp geïnstaleerd, alles draait lekker ( wel traag :p )
Alleen als ik de computer wil afsluiten dan blijft hij hangen in het blauwe scherm met de tekst Bezig met Afsluiten ongenblik geduld en hij blijft hier op staan.
Ik hoop dat er hier iemand is die mij misschien een handige tip zou kunnen geven.
Alvast Bedankt.


Flavius:thumb:
 
Kale pc? Helemaal geformatteerd?

Of stond er een andere OS op?


Wat is je opstartlist?

start-)uitvoeren-)msconfig->opstarten
 
Er stond een OS op NT Server.
Ik deed Win Xp cd erin en heb alle partities verwijderd.
Toen een nieuwe aangemaakt, deze moest geformatteerd worden.
Het was dus een clean instal naar mijn mening. Ik heb de multi boot die er in zat na de instalatie eruit gehaald in de boot.ini document.
De multi boot stond er wel maar NT Server reageerde niet meer na dat ik de partie waar hij opstond had geformateerd.
Dus dat was wel even vreemd, geformatteerd maar hij maakte wel een multi boot. Maar die is eruit zoals ik al zei net. :)
 
Bij energie beheer heb je wel amp aangezet.
 
Ik heb daar alles op de default configuratie laten staan.
Normaal pakt hij het gelijk, alleen op deze machine niet hehe.

Ik dacht zelf aan een patch te downloaden op de compaq site want dit is een compaq pc.
 
Compaq? eerst alle drivers en updates/patches voor het systeem installeren... :)
 
Alles werkt nu bedankt voor de hulp jongens, het was een verouderde BIOS versie. Nu heb ik de update gedaan, moest een opstartdiskette maken met Firmware.
Toen heeft hij het hele BIOS opnieuw geconfigureed
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan