XP sluit niet af

Status
Niet open voor verdere reacties.

tieske123

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2006
Waarom sluit windows XP niet meer af
Ik moet hem altijd met de knop uitzetten en vervolgens krijg ik een melding dat de harddisk gescant moet worden.
Heb verschillende spyware en virusscanner geprobeerd maar die vinden niks

Enig idee?

Drivers van je moederboard opnieuw installeren.

Dat verhelpt het vaak.

hey

Ik heb geen drivers van mijn moederbord erbij gekregen. Hij maakte vanzelf een backup dvd bij de eerste keer opstarten

Waar kan ik die vinden op de acer site zie ik ook geen moederbord drivers staan.

Het betreft een Acer Aspire 5101 laptop

die site had ik inderdaad gevonden maar er staat nergens drivers voor het moederbord ofzo

wat bedoeld u met chipset vga drivers? ligt het aan de video kaart ofzo en welke chipset? van de videokaart?

nee de chipset driver

en volgens mij is ie gecombineerd.

in dat menu onder xp kun je dus hiezen voor: chipset +vga driver

klik daar dus op

kijk dat is nou eens speurwerk.. netjes heb het bekeken en wordt me veel duidelijk nu
Maar helaas windows kan ik nog altijd niet aflsuiten nog altijd met de power knop...

Ik heb messenger eraf gehaald wellicht start ie nu wel opnieuw op
ff proberen tot zo

nou ik moet zeggen ik msn eraf gehaald van mijn pc en ineens sluit ie wel goed af enzo.
Msn icoontje stond bij de tijd enzo en als ik erop klikte kwam msn nooit., kon hem gewoon niet opstarten
Dus heb ik hem eraf gehaald (zit nu zonder msn :) ) en nu sluit ie wel af

Kan dat de boosdoender zijn geweest?

ja weet niet of het te laat is maar ik zie u dezelfde laptop heeft als ik...
Ik heb ook af en toe opstart problemen dus van de uit stand naar opstarten en dan vindt ie vaker de HD niet of als je dan in de bios kijkt dan staat er een HD naam met allemaal tekens. na paar keer opstarten dan doet ie het wel weer de hele dag

Is dat normaal in deze reeks van Acer?

ja weet niet of het te laat is maar ik zie u dezelfde laptop heeft als ik...
Ik heb ook af en toe opstart problemen dus van de uit stand naar opstarten en dan vindt ie vaker de HD niet of als je dan in de bios kijkt dan staat er een HD naam met allemaal tekens. na paar keer opstarten dan doet ie het wel weer de hele dag

Is dat normaal in deze reeks van Acer?

dit is niet normaal ik had er standaart vista opstaan maar ik had er toen xp maar als ik in slaapstand ga en weer opstart dan krijg ik heeel gek flikkerend beeld meer heb ik geen problemen met deze laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan