XP sluit niet automatisch af

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thooms

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2006
Als ik mijn windows xp pro machine af wil sluiten gaat dit niet automatisch.
(u kunt de computer nu uitdrukken)
Dit kan je volgens mij veranderen in je register....
Weet iemand waar je dat kan doen.
Greetsz Thooms.

Bedankt voor de snelle reactie.
Ik heb de stappen uitgevoerd die in de link stonden.
Het probleem is alleen. Als ik op afsluiten druk.. start de pc opnieuw op.
Ik moet dus iets hebben(een verandering in het register ofzo) waarmee mij computer automatisch afsluit.
Vond wel jammer dat dit het niet deed.
Greetsz Thooms.

Ik heb hier een registertweak gevonden, die je kan gebruiken als het via energiebeheer niet meer werkt.

Ga daarvoor naar de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon en wijzig de waarde PowerdownAfterShutdown in 1.

Hij staat zelf op deze site: http://www.schoonepc.nl/optim/registertweaks.html
Helemaal onderaan de pagina, 4e van onder :)

Succes :thumb:

Laatst bewerkt:
Ja die zocht ik.
Het is alleen zo dat het niet werkt:shocked: :shocked:
Ik heb het ook al samen met APM geprobeerd.
Enig idee wat het nog meer kan zijn?
GReetsz Thooms.

If you use a computer that does not load a HAL that is Advanced Configuration Power Interface-compliant (ACPI-compliant), you receive this message when the shutdown procedure is complete. When you use an ACPI-compliant basic input/output system (BIOS) with the ACPI HAL, the operating system can turn off the power supply. Because the standard computer HAL is loaded on computers that only support APM, the computer does not turn off when you try to shut down.

Zit standaard in een ATX, vanaf '96, alleen die moet je in de bios eerst aanzetten, bij de wat oudere mobo's, en dan windows installeren.

Kan door een repairinstall, ook werken, bij opstarten van de XP cd, op F5 trommelen, kun je kiezen voor een uniprocessor PC, die proberen, werkt het niet, opnieuw beginnen, en voor een ACPI PC kiezen, die werkt altijd.

Of in apparaatbeheer, verborgen onderdelen weergeven, en de APM inschakelen.

Kan het misschien ook komen omdat ik nog geen Service Pack 2 draai.
Het is namelijk een pc wat ik net heb geinstalleerd.
Ben nu windows updates aan het doen.
Jullie horen het van me.
Greetsz Thooms.

Zit standaard in een ATX, vanaf '96, alleen die moet je in de bios eerst aanzetten, bij de wat oudere mobo's, en dan windows installeren.

Kan door een repairinstall, ook werken, bij opstarten van de XP cd, op F5 trommelen, kun je kiezen voor een uniprocessor PC, die proberen, werkt het niet, opnieuw beginnen, en voor een ACPI PC kiezen, die werkt altijd.

Of in apparaatbeheer, verborgen onderdelen weergeven, en de APM inschakelen.

Moet ik dan alles opnieuw installeren..
Raak ik dus alles kwijt wat ik op mijn pc had staan?

Kun je het misschien regelen in de bios?

Greetsz Thooms.

Ps. het lag niet aan mij service pack 2.

Je zult eerst in de bios moeten kijken, of ACPI überhaupt wel aanstaat, en een repairinstall, wat het woord dan ook aangeeft, een herstelinstallatie, overschrijft alleen de systeembestanden, daarna moet je wel weer de updates uitvoeren, wel op F5 trommelen, als er wordt aangegeven om F6 in te toetsen, voor de 3e party drivers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan