XP sluit niet meer af

Status
Niet open voor verdere reacties.

happyhippo

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2006
Hoi,

Ik weet niet waarom, maar XP wil bij mij sinds 2 dagen niet meer afsluiten. De nieuwe pc heeft het 3 weken naar behoren gewerkt, maar nu wil hij niet meer afsluiten.

Ik heb verder niets eraan veranderd en zelfs toen ik van Vista naar XP overstapte werkte hij nog.

Nu kan ik dus niet via Start afluiten of opnieuw opstarten. Ook niet via Taakbeheer. Wel kan ik aflsuiten als ik eerst "Ander gebruiker" kies en vandaar Afsluiten druk.

Heeft iemand een oplossing?

Dank u

Waarschijnlijk voorkomt een proces het afsluiten.
Ik zou eerst eens op malware gaan scannen ( heb je dat al gedaan ? )

Anders wil deze optie ook nog wel eens helpen:

- start
- uitvoeren
- regedit
-HKEY_CURRENT_USER
- Control Panel
- Desktop
-"selecteer desktop en zie rechterdeel"
- AutoEndTasks = bewerk van 0 naar 1
- doe het zelfde bij WaitToKillApp van bv.20000 naar 10000

Let op !! Dit werkt niet altijd en ik raad je aan altijd een Backup van je register te maken voordat je erin gaat rommelen !!

De regedit werkte helaas niet.
Voordat ik systeemherstel wil doen heb ik een beetje rond gekeken.

Ik heb maar bij taakbeheer gekeken en ik zag zelf geen vreemde of opvallende processen, dus ik begon maar willekeurig een paar processen te beëindigen. Ik weet niet welke proces ik heb beëindigt om hem te kunnen afsluiten, maar hij sloot wel af :thumb:.

Ik weet alleen niet welke proces het precies was en hoe ik dit zou moeten fixen. Vandaar post ik maar even een plaatje van mijn taakbeheer dan spotten jullie misschien wel een opvallend proces.

Heb trouwens een diepe systeemscan gedaan met bitdefender 2009. Deze vond 4 malware en na verwijdering wilde hij nog steeds niet vanzelf afsluiten.

Dank u

Bijlagen

• taakbeheer.JPG
    taakbeheer.JPG
    61,4 KB · Weergaven: 29
Beeindig UnlockerAssistant is, sluit je pc nu wel af?

Iedereen bedankt voor de hulp, maar ik ben er uiteindelijk zelf achter gekomen.
Ik sloot een voor een programma's af om te kijken welke het afsluitproces verstoorde. Het lag aan een proces genaamd groupmanager.exe.

Na wat zoeken op internet bleek dit een bekend malware te zijn. Vreemd dat bitdefender 2009 na twee diepe systeemscans dit niet heeft gevonden :confused:.

Maar goed...van mij mag er hier een slotje op en nogmaals bedankt allemaal voor de moeite:thumb:.

Goed om te horen! Wil je de vraag op 'Opgelost' zetten?

Stond dus al in mijn eerste advies of je al op malware gescand had.
Bitdefender is een aardige virusscanner maar waardeloos voor spy en adware. Gebruik hier in het vervolg Superantispyware of MBAM voor.
Deze hadden het er al uitgehaald.

Thanx voor de advies Raymong:thumb:.

Hoe zet ik een vraag bij opgelost trouwens??

bedankt raymond bos,

ik heb dit arikel gelezen en MBAM gedownload
heeft 4 uren voor 2 terrabyte gedraait vond 4 wormen en nou sluit hij weer af
ga gelijk eem image schrijven

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan