XP sluit niet meer automatisch af

Status
Niet open voor verdere reacties.

gyedema

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2004
Na herinstallatie van XP (moest van Tiscali ivm geen internet meer...:( ) is mijn PC flink trager geworden. Maar wat het meest opvallend is: als ik de PC uitschakel vanuit XP, ging voorheen de PC automatisch uit.
Kies ik nú Uitschakelen, dan krijg ik het Windows scherm met daarin: "U kunt de PC nu uitschakelen". En dat vind ik én onhandig én vreemd...

Na installatie van XP heb ik de drivers van het moederbord opnieuw geinstalleerd (scheelde in snelheid) en vervolgens de XP updates van Microsoft.
Heb nog steeds SP1 erop, SP2 nog niet.

Iemand een idee..??

Ga naar configuratiescherm > energiebeheer > tabblad APM
Zet hier een vinkje bij ondersteuning voor energiebeheer APM inschakelen.

Als dit tabblad niet daar staat, kijk dan in het bios om deze ondersteuning uit te schakelen.

groetjes speedtouch

Helaas... dat tabblad heb ik niet. Het gekke is, vóór de herinstallatie van XP deed ie het prima. Na de problemen opnieuw XP geinstalleerd, de drivers van het moederbord opnieuw, maar nergens een tabblad APM laat staan dat ie automatisch afsluit....

Staat in het Bios de APM(advanced power management) en de ACPI(advanced configuration and power interface) wel op "Enabled"?
Kun je waarschijnlijk vinden onder "Power management".

Hier heb je eventueel nog een site met veel problemen met het afsluiten van WinXP:
http://aumha.org/win5/a/shtdwnxp.htm

Laatst bewerkt:
Je kan het geloven of niet, maar in de Bios kan ik niets over advanced power management vinden....
Heb een ASUS P4PE moederbord...

Dat is een vrij nieuw mobo, kijk in het bios wat crash voorsteld, zoek even bij ACPI.

groetjes speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan