XP sneller maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeffcoboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2007
Hallo,

Ik heb gisteren een nieuwe pc gekregen met een legale Windows XP Pro SP3 op.

Nou wil ik wie wat sneller maken, want hij draait niet echt supper snel.

Ik heb beste prestatiets aangeklikt.

Mijn systeem:

Asus P3B-F moederbord Pentium 3 501 Mhz

512 MB RAM

Met een Pentium 3 zou ik mijn verwachtingen bijstellen. Aan de computer is weinig te winnen volgens mij

Ron

Je kan de Tuneup Utilities Trail eens downloaden, kan je 30 dagen lang tweaken, en na die 30 dagen blijft alles ook gewoon zoals je het hebt ingesteld. Er zijn ook wel andere programma's voor, maar die weet ik zo niet. En draai ook eens CCleaner. Defragmenteer ook een keertje.

Tja, een P3 met 512 MB zal nooit een vlotte worden.

Ik zou er eerst wat meer geheugen in prikken.

Je kan de Tuneup Utilities Trail eens downloaden, kan je 30 dagen lang tweaken, en na die 30 dagen blijft alles ook gewoon zoals je het hebt ingesteld. Er zijn ook wel andere programma's voor, maar die weet ik zo niet. En draai ook eens CCleaner. Defragmenteer ook een keertje.

Blij dat er ook een positieve reactie is :D.

Grapje hoor.

Ik zal dat tweaken eens proberen. Geheugen is wel genoeg denk ik. Maar mijn processor is te slap en daar ligt het aan denk ik.

Hmmm...een snelheidsmonster zal het natuurlijk nooit worden, maar XP op 500MHZ en 512MB mag natuurlijk niet heel traag zijn, ikzelf heb vroeger op een 256MB en 700MHZ machine gewerkt, en dat werkte best goed nadat ik wat getweakt had.

Xp draait beter met 1GB aan geheugen. Dat tweaken is ook maar bepertk en als niet weet wat je doet, kan het alleen maar traagheid opleveren.

Start > uitvoeren/run > regedit

In regedit, druk ctrl+f (zonder + uiteraard) en zoek naar disablepagingexecutive (aan elkaar)

Rechtermuis klik op de sleuter en verander de waarde naar 1

Verder in het lijstje van de gevonden bestanden staat largesystemcache
Verander in deze ook de waarde naar 1.

Dan, start > uitvoeren/run > msconfig
In het tabblad algemeen, selecteer selectief opstarten en schakel system.ini en win.ini verwerken uit door het vinkje achter deze 2 weg te halen.

Ga nu naar tabblad opstarten en haal alles weg daar wat je denkt niet nodig te hebben (in geval van twijfel google de betreffende service of laat hem anders gewoon aan)

Ga nu naar tabblad services, en sorteer op status, zet alle services die gestopt zijn uit door het vinkje bij deze services weg te halen.

Sterker nog, als je niet weet wat je doet kan je voor vervelende verassingen komen te staan.
Echt hoor, ik zou er zoals Crash ook al zegt 512 Mb bij zetten voor een goed resultaat. Daar heb je meer aan dan allerlei tweaks en trucjes...

Als je niet weet wat je tweakt moet je niet tweaken ja, maar er zitten ook een paar wizards in, die zou je wel eens kunnen doorlopen. En ff wat RAM erbij zetten natuurlijk ;)

Vele computerbladen zijn het erover eens. Ze hebben talloze tweaks aan snelheidstests onderworpen en de algemene conclusie is altijd: het levert je bar weinig op. 512 MB RAM kost bijna niets meer tegenwoordig, maar je zult een flinke winst zien.

Hoi !

Met jullie eens dat meer geheugen een oplossing is, maar:

de vraag is of een P3 mobo wel 1 Gig geheugen aan kan.

Vaak was het in die dagen beperkt tot max. 256 Mb per slot, dus eerst even verifieeren op de site van je mobo-fabrikant.

Ook enkel c.q. dubbelzijdig geheugen was bij Sdram per mobo verschillend, om over Compaq-HP-problemen met geheugen nog maar te zwijgen.

Greetz,

Harry

Die tweaks die ik heb neergezet zijn veilig, en ram bijzetten maakt niet merkbaar veel uit, heb het zelf al een keer geprobeerd.

De Asus P3B-F kan totaal 1Gb geheugen aan.

Nee, dat is waar.

Elk slot kan 256 mb ram aan, maar als je de 4 sloten vol doet zal het toch niet werken. Ik heb in elk slot 128mb ram. Aan dit oud beestje ga ik geen geld meer steken. Met het tweaken heb ik men IE 7 icoon op men bureaublad gerkegen(had ik een topic van). Bij het opstarten laad die alleen nog maar Antivir en WLM. Opstarten is echt suppersnal als je de klasieke weergave ook nog aanzet. Ik ga hier nog wat topics doorlezen en nog wat trukjes proberen.

G4M3R Kan het niet zijn dat ik alter 1 van deze services nodig heb?

Laatst bewerkt:
Als ik supernatispywrae wil installeren zegt hij dat er iets mis is met de Windows Installer ofzoiets :s

Je kan die service dan nog altijd opnieuw aanzetten, alleen als ze stopped zijn houdt dat dus in dat ze gestart worden en dan weer gestopt worden, kun je ze beter direct laten stoppen. Vandaar, maar don't worry het is veilige manier.

Je kan die service dan nog altijd opnieuw aanzetten, alleen als ze stopped zijn houdt dat dus in dat ze gestart worden en dan weer gestopt worden, kun je ze beter direct laten stoppen. Vandaar, maar don't worry het is veilige manier.

OK. Ik heb het gdn, en het opstarten loopt een pak vlotter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan