XP sneller maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat was ook precies de bedoeling :). Ander positief punt is dat de harde schijf niet constant bezig is, normaal in windows als iets in het ram geheugen staat en een tijdje niet gebruikt wordt gaat windows dat gelijk naar de harde schijf zetten om het geheugen vrij te maken, voordeel vrij geheugen, nadeel schijf is vaak bezig en pc gaat dan dus langzamer, plus dat als je 512 mb hebt je geheugen eigenlijk al groot genoeg is om die dingen er in te kunnen laten staan.

Dat was ook precies de bedoeling :). Ander positief punt is dat de harde schijf niet constant bezig is, normaal in windows als iets in het ram geheugen staat en een tijdje niet gebruikt wordt gaat windows dat gelijk naar de harde schijf zetten om het geheugen vrij te maken, voordeel vrij geheugen, nadeel schijf is vaak bezig en pc gaat dan dus langzamer, plus dat als je 512 mb hebt je geheugen eigenlijk al groot genoeg is om die dingen er in te kunnen laten staan.

Ja. Op de monitor (waarop staat hoveel geheugen in gebruik is) kom ik nog lang niet aan de 512 MB. Men XP loopt nu heel vlot. Maar tips zijn nog zeker welkom.

Elke keer als ik SAS wil installeren dan krijg ik de melding die in de bijlage staat.

Ps. SAS: SUPERAntispyware

Bijlagen

• melding.JPG
    melding.JPG
    13,2 KB · Weergaven: 16
Probleem met de Windows Installer service, check even of deze aanstaat.

Start > uitvoeren/run > services.msc

In de lijst zoeken naar windows installer, kijk of deze loopt en of hij op automatisch starten staat.

Probleem met de Windows Installer service, check even of deze aanstaat.

Start > uitvoeren/run > services.msc

In de lijst zoeken naar windows installer, kijk of deze loopt en of hij op automatisch starten staat.

Oeps, deze stond uit. Maar hoe komt het nu dat ie uit stond, ik heb die niet uitgezet.

Nogmaals bedankt.:)

Windows he ;), wss heb je hem per ongeluk uitgezet in msconfig, windows installer staat namelijk altijd uit tenzij je iets installeert, alleen dan gaat ie aan maar omdat ie op dat moment uit stond heb je hem per ongeluk uitgeklikt.

Laatst bewerkt:
Windows he ;), wss heb je hem per ongeluk uitgezet in msconfig, windows installer staat namelijk altijd uit tenzij je iets installeert, alleen dan gaat ie aan maar omdat ie op dat moment uit stond heb je hem per ongeluk uitgeklikt.

Ah ok. KAn het zijn dat ik redelijk traag surf op het internet dat dat aan men browser ligt ofzo?

Hangt van je browser af, firefox is (zeggen ze) sneller dan internet explorer dus dat zou je kunnen proberen, daarnaast firewall, virusscanner, malware scanners e.d zorgen ook voor de nodige vertraging van sites als ze laden, ik draai mijn pc vanaf begin af aan zonder virusscanner en/of spyware scanner, nog nooit problemen mee gehad, gewoon normale sites blijven bezoeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan