XP sneller opstarten, kijken voor geplande taken en netwerkverbindingen uitschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Berichten
26.322
Howdy!

Je kon met zo'n tweakje het kijken naar geplande taken en active netwerkverbindingen op andere PC's uitschakelen.

Nu weet ik alleen niet meer hoe :(. Dit kan met TweakXP maar ik wil liever geen tooltje installeren, en zeker geen tweaktool omdat ik dan per ongeluk een well running system kwets ben ik bang.

Iemand een idee?


Deze dus:

Stop Windows from looking for Scheduled Tasks when browsing network *All Levels

All X-Setup Plug-ins > Network > Explorer > Remote Computers Special Folders > uncheck "Show Scheduled Tasks" when viewing network computers. If you don't have a shared network printer then uncheck the other box too. Apply changes.

Maar zoals je kunt zien is dit voor een tweakprogramma.


Edit: Guess it's this one: http://www.tweakxp.com/article37072.aspx


[Start] [Run] [Regedit]
Registry Key: HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\
RemoteComputer\NameSpace


Modify/Create the Value Data Type(s) and Value Name(s) as detailed below.

Disable Scheduled Task Checking
Value Name: {D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}
Delete the sub-key in the left pane of Registry Editor

Disable Printer Checking
Value Name: {2227A280-3AEA-1069-A2DE-08002B30309D}
Delete the sub-key in the left pane of Registry Editor

Exit Registry and Reboot


Als iemand nog een betere suggestie heeft, laat het me weten aub. Zoniet ben ik nog wat van plan met de thread dus laat hem maar staan aub :).
 
Laatst bewerkt:
:) hij staat dan wel op groen maar misschien wil je dit nog wel weten. Hier staat een ander verhaaltje http://www.tweakxp.com/article36984.aspx en hoef je niet het register in kan je laten zitten..

Blijkt het dus te doen hebben met tcp/ip netbios service schakel je die uit dan werkt de filesharing en printersharing niet meer.. Schijnt nogal een overbodige service te zijn kan het nu even niet checken omdat ik niet op netwerk zit maar logischer wijs moet dit lukken om zo dat checken van geplande taken te voorkomen.

Je kan met onderstaand script LmHosts das dus de KeyName van TCP/IP netbios inschakelen respectievelijk uitschakelen steeds met een dubbel klik :) Plak script in kladblok en sla op als stop-startLmHosts.vbs

Code:
sService ="LmHosts"
Set bInstance = GetObject("winmgmts:{impersonationLevel=impersonate}//" & "." & _
"/root/cimv2:Win32_Service=" & Chr(34) & sService & Chr(34))
if (bInstance.Properties_("State").Value = "Stopped") then
Set oOutParam = bInstance.ExecMethod_("StartService")
 If oOutParam.ReturnValue = 0 Then
  WScript.Echo bInstance.Name & " is met succes gestart"
 else
  WScript.Echo bInstance.Name & " is mislukt te starten"
 end if
else
if (bInstance.Properties_("State").Value = "Running") then
Set oOutParam = bInstance.ExecMethod_("StopService")
 If oOutParam.ReturnValue = 0 Then
  WScript.Echo bInstance.Name & " is met succes gestopt"
 Else
  WScript.Echo bInstance.Name & " is mislukt te stoppen"
 end if
end if
end if

:thumb:

BTW
je kan in het script in de bovenste regel de Service "KeyName" veranderen dan kan hij voor elke service gebruikt worden..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan