XP SP 3 opnieuw installeren?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

marloes72

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2007
Omdat ik sinds ongeveer een maand ineens de melding 'Page had expired' krijg als ik wil inloggen op het ledenadministratie systeem in Navision van onze kerk (via een netwerk bij een overkoepeld orgaan), heb ik, nadat van alles geprobeerd is, het advies gekregen Service Pack 3 voor Windows XP opnieuw te installeren. Dit schijnt eerder bij iemand hetzelfde probleem opgelost te hebben.De precieze oorzaak van het probleem is niet bekend, maar het komt wel vaker voor dus.

Ik heb begrepen dat ik het SP niet eerst hoef te verwijderen en dat het opnieuw installeren ook geen gevolgen heeft voor alle updates die na installatie ervan (enkele dagen na verschijnen van het pakket in april 2008) geïnstalleerd zijn. Voor de zekerheid wil ik nog maar even vragen of dat inderdaad het geval is. (Misschien heeft iemand ook wel ervaring met het opnieuw installeren van het Service Pack?) Kan ik het inderdaad gewoon 'overschrijven'?

Verder ben ik aan het zoeken geweest op de download pagina van Microsoft, maar ik weet niet precies welke download ik moet hebben. Ik zag er in de gauwigheid al 2. Weet iemand de juiste link?

Bedankt voor de snelle reactie.
Het installeren heeft dus geen invloed daarna geïnstalleerde updates?

Ook bedankt voor de link. Ik had deze ook gezien. Maar twijfelde omdat erbij staat dat deze alleen voor installatie op meerdere pc's van een netwerk is en dat voor installatie op een enkele pc de download via Microsoft Update beter geschikt is. Maar hij is gewoon hetzelfde dus?!

Heeft niemand zelf ervaring met het opnieuw installeren van SP 3? Dat is wel jammer......ik vind het nog steeds een beetje eng. Maar ik heb ook nog niet echt tijd en energie gehad er rustig voor te gaan zitten.

Het opnieuw installeren van SP 3 heeft in principe geen invloed op de ervoor geïnstalleerde updates.

Deze service pack installeert alleen de updates die nog niet op je pc staan.

Er is in principe geen verschil tussen de windows update SP 3
en de IT professional SP 3

De laatste is alleen makkelijker uit te voeren op een netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan