XP-SP2 met W106, WL012, speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.

barty

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2005
Berichten
25
Hallo ik heb een notoir moeilijk in te stellen apparatuur:

besturing: win XP (SP1) Op Packard-Bell i5803
modem: speedtouch 510
router WL-106 (sitecom)
adapter WL-012

Alles draait (met veel moeite) draadloos. Zelfs 128-bit encryptie ingesteld. Zelfs kan ik portforwarden met dit systeem.

Echter na updaten van SP1 naar SP2 is de internet verbinding hopeloos verbroken. Godzijdank kon ik herstellen met systeemherstel. Het kán wel want eea heeft moeiteloos gedraaid gedurende een jaar!

Heeft iemand hier ervaring mee (of iets dergelijks)graag alleen reacties van redelijk ervaren experts! Hoe kan het dat dit zo beroerd moeilijk in te stellen is????

mvg
B
 
Laatst bewerkt:
Welkom op helpmij :)

Zelf precies hetzelfde gehad deze maand. Ben een hele poos bezig geweest om alles weer in orde te krijgen, systeemherstel hielp niet :(
Na herinstallatie Windows en SP2 eropnieuw opgezet deed internet het nog niet.
Drivers opnieuw instaleren werkte niet.
Het lukte uiteindelijk door router te resetten na instal SP2.
Probeer dat eens, misschien lukt het dan!
Anders kan ik je niet verder helpen! :)

@winnie de pooh&james -> zie je wel dat ik niet de enigste ben met problemen met SP2 :D
 
@Freakiej
OK danks
ik denk dat een van de 30 updates (vóór SP2 nog)
al conflicteert met mijn systeem. Ieexplore wordt er dan ineens uitgegooid! Blijft zo, hardnekkig.
***** ook dat je eerst die andere 30 (SP1)updates moet installeren, voor je SP2 mag installeren. Ze maken misbruik van hun monopoly positie met alsmaar die tergende opmerkingen dat de beveiliging beter kan!!!!

Het zou kunnen wat je zegt. Misschien moet de router eerst opnieuw het MAC adres van de computer copiëren, heb ik niet opnieuw gedaan. Ik laat het zo, zo door de week is het géén doen om de rotzooi aan de praat te krijgen.
 
Ik heb SP2 er nu ook niet opstaan :D
Als er iets met de beveiliging van m'n systeem gebeurt gooi ik er gewoon een dump overheen!
Je kan trouwens SP2 gewoon instaleren zonder dat je SP1 hebt geïnstaleerd hoor, dus gewoon alleen SP2 downloaden en instaleren. In SP2 zitten namelijk alle updates van SP1 verwerkt!
 
maar dat is dan die IT-experts versie, díe wil ik niet!
Heb jij ook Sitecom apparatuur (WL012)bijvoorbeeld, zo'n draadloos krengetje. God wat heeft dat kléreding me al veel tijd gekost. (Soms is het natuurlijk ook een uitdagin).
Heb nu updates Uitstaan. Een van de 30 SP1 updates conflicteert met iets en wordt ieexplore eruitgegooid.
 
Je bent wel gefrustreerd hé :D
Ik heb trouwens geen apparatuur van Sitecom!
Als je die problemen houdt dan zou ik die IT-expert-versie er toch maar overheen gooien!
 
Klopt!
Het kost veel te veel tijd! Het is verslavend ook!
Het is gewoon niet prettig om op zo'n maagdelijke XP met uitsluitend SP1 temoeten werken. Wie weet wie er allemaal bij je binnen sluipt...
Stom dat ik idd die router niet ff geresetted heb daarstraks! (of copy MAC-adress gedaan).
Overigens betekent dat wel: 2 PC's opnieuw instellen want ik heb er ook een draadloze Notebook (Toshiba) op staan, overigens wel gewoon SP2
 
welkom bij helpmij.

Hoi Barty,
mag ik jou vragen waarom je een router achter een router zet.
de speedtouch is een router en de sitecom ook.
je moet dan wel precies weten hoe je dat moet instellen.
En sp2 installeren voordat sp1 erop staat gaat heel goed hoor.
 
ik weet niet waarom ik dat doe??????
Dat is me zo verkocht!!!!!!
Ik weet precies hoe dat in te stellen!!!!!
Ik kan zelfs poortvoorwaartsen!!!!!
Alleen die ****** SP2 verhindert de boel
Die website van microsoft is zo onduidelijk dat ik géén SP2 kan vinden ZEKER niet via auto-updat, dan moet ik weer eerst 31 SP1 updates door kauwen, waarvan er éen conflicteert!!!
Biertje als je de exacte link geeft waar SP2 dan staat!
 
Okay tanx!!
Ik ga dit pas in het weekend doen, kost teveel tijd.
Naar verwachting weer hoop stress ellende en tranen...
 
ook weer catastrofale systeemstoring na installeren netwerk versie XP!
Weer alles erop/eraf. Ook weer nwe tv-kanalen.
Getver wat een slecht advies puppie! Hoewel wrs goed bedoeld. Gék word ik ervan plug and pray en al dat soort onzin..
 
Hallo ik heb dit probleem opgelost:
sommige adapters worden niet herkend in windows XP (ook niet het SSID in beschikbare netwerken).
Om de adapter wél te kunnen gebruiken moet de
wireless zero configuratie uitgeschakeld worden. Definitief doe je dit door msconfig op te starten->services->afvinken->opnieuw opstarten.

Het SSID blijft evenwel onzichtbaar ook al doet je adapter het wel. Het is wachten op SP3 om dit te verhelpen.

bronnen: www.microsoft.com
www.sitecom.nl

hasta la vista!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan