xp sp2 oem installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

bommeldinges

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 jan 2006
Berichten
4
Hallo,

Ik probeer een geheel legale versie van xp pro sp2 oem te installeren. Dat gaat goed tot op het moment dat er volgens de setup nog zo'n 34 minuten over zijn. Dan gaat het beeld op zwart en schakelt de monitor uit. De PC blijft wel aan.

Heb vanalles geprobeerd, alle onderdelen tot op een minimum teruggebracht, ook in BIOS zoveel mogelijk uitgeschakeld, maar probleem blijft.

Na rebooten hervat de setup, komt weer bij 34 minuten en er gebeurt exakt hetzelfde.

Op de CD staat duidelijk XP SP2. In de Knowledge Base van Msoft heb ik iets gevonden over een dergelijk probleem in de 34 minuut, maar dat was voor SP1 en bovendien zit er een onmogelijke oplossing bij.

Weet iemand hier iets mee te doen???

ThX
 
reseat je geheugen eens en probeer het opnieuw
gebeurt het weer? reseat je geheugen module in een ander slot, gebeurt het weer?
ga zo alle slots af
heb je meerdere geheugen modules? test alle modules in alle banken.

blijft het probleem nog steeds als je elke module in elk slot hebt gedaan? kijk eens of je een andere harde schijf zou kunnen gebruiken om te kijken of je het je harde schijf is.

gebeurt het dan nog?
probeer eens een andere windows cd en kijk eens of het dan wel wejkrt.

gebeurt het dan nog?
probeer eens een andere cd/dvd speler.

gebeurt het nog?
haal alle kabels aan de achterkant lod behalve toetsen bord,mius,beeldscherm en stroom

gebeurt het nog?
haal alle pci kaarten behalve grafische kaart en probeer het nog eens.

gebeurt het nog?
reseat je processor eens.

gebeurt het nog?

grote kans dat je moederbord kapot is.
 
Met een ietwat minder originele CD lukt het probleemloos. Maar dat is een versie zonder SP's en dus niet meer update-baar. Aangezien de betreffende PC bedrijfsmatig wordt gebruikt moest hij netjes en updatebaar worden.

Moederbord en andere onderdelen zijn tip-top, werken met andere, gekopieerde CD perfekt.

Wil ik het legaal maken, werk het niet.....:shocked:
 
bekijk eens of het opervlakte van de windows cd beschadigd is, kijk eens of die cd het in een andere computer het wel doet.
 
CD is nagelnieuw, geen krasje of vlekje te bekennen. Helaas geen mogelijkheid om in een andere PC te testen tot op het punt waar het mis gaat, omdat dat al halverwege de installatie is. Heb geen andere PC waar een nieuwe installatie op kan/nodig is. Maar ik heb ook niet het idee dat het aan de CD ligt, in ieder geval niet aan de technische staat.

Ik heb zelf het idee dat het aan de software ligt, in combinatie met bepaalde hardware.

Volgens de MS Knowledge Base kan vrijwel exact dit probleem voorkomen bij de installatie van winxp sp1. Daarbij gaat in met nog 34 minuten te gaan ook het scherm op zwart, net als bij mij.

De verklaring is dat er een fout zit in de USB-stuurprogramma's van de Windows setup waardoor bij de installatie van een USB-Hub in de setup de zaak misgaat.

De oplossing zou zijn om een hotfix in de windows installatie te implementeren, maar daar kom ik niet uit. Een hotfix moet dan uitgepakt worden en op een bepaalde locatie in de reeds naar de harde schijf gekopieerde setup-bestanden worden geplaatst. Het enige probleem is dat mijn schijven in NTFS zijn en dus niet onder DOS worden herkend, en bij het uitpakken van de hotfix wordt er gemeld dat er geen windows is geinstalleerd.

Daarnaast moet er nog een bestand gewist en opnieuw geschreven worden en ik ben geen programmeur...

Bovendien heb ik niet de SP1 versie, maar de SP2 van Win XP Pro OEM.

Zoals gezegd, bij de installatie is alles aan hardware al tot op een uiterst minimum teruggebracht, zelfs in het BIOS is al het mogelijke uitgeschakeld. En de Hardware werkt met een oudere versie van XP Pro, zonder SP's, probleemloos.

Iemand nog andere ideeen/oplossingen?
 
Doe je een volledig nieuwe install na formet of een upgrade?
 
Heb je je schijven als FAT32 of als NTFS ingesteld?

Zet de Bios eens op default

Het kan ook nog dat er misschien een ramgeheugen problemen geeft.
Hoeveel geheugenmodules heb je en wat voor mobo?
Misschien als je ze allen verwijdert op 1 na en het opnieuw probeert...en ze zo allemaal test.

Wat voor videokaart heb je btw?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan