XP SP3 geeft foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

huubh

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2003
Het lukt me niet om SP3 van Win-XP te installeren; ik krijg foutmelding "Toegang geweigerd" tijdens de installatiefase.

Ik heb alle smaken van "How to troubleshoot an unsuccessful insallation of Windows XP Service Pack3" (pfff) van microsoft support geprobeerd; alles met dezelfde foutmelding.

Hoe/waar kan ik de reden van de foutmelding vinden en/of wat is de oorzaak?

probeer het nog eens maar dan met je firewall, antivirus en antispyware uitgeschakeld

sorry, vergeten te zeggen dat ik dat al heb geprobeerd (microsoft geeft ook die tip)

Zelf heb ik een tijdje wel SP3 gebruikt, maar het zit vol met problemen. Zo toen ik hem downloadde konk 50% van alle programma's diek had niet gebruiken. Plus norton begon me inplaats van te beschermen me pc te laten crashen. Me pc was ook 5 keer zo traag dan normaal. Dus jah, als het je niet lukt, laat het gewoon op SP2. Want die is veel beter.

Geef toe; SP3 is erg moeilijk te installeren ;)
Maar ik heb SP3 geïntegreerd in mijn windows CD

Nu loopt mijn systeem als een zonnetje :)

Er zal een benodigde service uitgeschakeld kunnen staan. Als ik automatische updates uit heb gezet krijg ik meteen een lijstje te zien van de benodigde services. Ik kan me deze nu niet precies herinneren.

Laatst las ik over intelligente achtergrondsoverdrachtservice (BITS) als een onvermoede en moeilijk te achterhalen oorzaak. Kijk daarvoor bij start - uitvoeren - services.msc Na rechts klikken op de service en bij Eigenschappen zou deze op automatisch horen te staan en ook zonder problemen gestart moeten kunnen worden. Kan deze niet starten dan de volgende nieuwe sleutel aan het register toevoegen.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\BackupRestore\FilesNotToBackup Hierna kan je BITS wel starten. Let wel: ik heb geen idee wat dit eigenlijk doet. Je weet in ieder geval dan of dat het probleem veroorzaakt en kan natuurlijk verder zoeken naar een betere oplossing.

In de logboeken kan informatie staan bij fouten maar mogelijk ook niet. Je wilt dit uitdrukkelijk weten dus doe het volgende: Ga naar Systeembeheer (Configuratiescherm) - Logboeken. Kies in de linker lijst Programma en Systeem. Dubbelklik op de fouten van het gezochte tijdstip in de rechter lijst. Google eventueel op naam of foutnummer voor meer informatie over de fout.

Behalve wat je al noemde, kan je beter ook tijdelijk geen gebruik maken van externe bootmanagers of programma's die Windows mooier maken. Zelfs geen ander opstartscherm.

Ik wordt er "verdrietig" van. Heb al jullie mogelijke oplossingen geprobeerd, maar zonder resultaat. Ik heb besloten om alles opnieuw te installeren, want mijn huidige installatie loopt niet goed. Dat is/was de reden om SP3 te willen.

Nogmaals dank.

Ik heb geen enkel probleem met SP3. Installatie loopt op alle pc's direct goed en pc draait er zelfs een beetje sneller van :d

en als je nou met sp2 alle updates hebt geïnstalleerd behalve sp3, dan heb je toch in principe hetzelfde?
of is het zo dat sp2 niet verder wordt geupdate en sp3 wél?

en als je nou met sp2 alle updates hebt geïnstalleerd behalve sp3, dan heb je toch in principe hetzelfde?
of is het zo dat sp2 niet verder wordt geupdate en sp3 wél?

nee dat is volgens mij niet zo op de microsoft update site maken ze nog geen reclame over service pack3

en bij mij is sp3 succesvol geinstalleerd zonder problemen:)

Jammer huubh. Kun je zeggen of andere updates wel installeren wilden?

Er zijn nog wel een paar dingen die je kunt proberen.

1) Herinstalleer Windows Update Agent
Download het installatiebestand vanaf http://download.windowsupdate.com/v7/windowsupdate/redist/standalone/WindowsUpdateAgent30-x86.exe

Bewaar het bestand op het C: station.
Klik op Start - Uitvoeren en type: C:\WindowsUpdateAgent30-x86.exe /wuforce (spatie tussen exe en /wuforce

Probeer daarna opnieuw en wanneer het niet werkt, de volgende methode.

2) Registreer de DLL bestanden.
Hiermee kunnen we niets repareren maar een foutmelding geeft wel aan dat deze benodigde bestanden corrupt zijn.

Sluit Internet Explorer en alle onnodige programma's af.
Klik op Start en Uitvoeren. Type: REGSVR32 ATL.DLL (spatie tussen 32 en ATL.DLL)

Registreer zo ook de onderstaande bestanden.

REGSVR32 MSXML3.DLL
REGSVR32 WUAPI.DLL
REGSVR32 WUAUENG.DLL
REGSVR32 WUAUENG1.DLL
REGSVR32 WUPS2.DLL
REGSVR32 WUCLTUI.DLL
REGSVR32 WUPS.DLL
REGSVR32 WUWEB.DLL
REGSVR32 QMGR.DLL
REGSVR32 QMGRPRXY.DLL
REGSVR32 JSCRIPT.DLL

Ze moeten alle zonder foutmelding geïnstalleerd worden en er volgt een melding dat dit is geslaagd.

Probeer overnieuw het updaten, anders de volgende stap proberen.

3) Herinstalleer Windows Installer 3.1

Druk op Start en kies Uitvoeren.
Geef de opdracht CMD en druk op Enter

Geef nu op de prompt de volgende opdrachten:
MSIexec /unregister
en
MSIexec /regserver

Nadat je dat gedaan hebt opnieuw proberen.
Als updaten dan nog niet lukt, dan controleren bij Configuratiescherm - Software of Windows Installer 3.1 geïnstalleerd is. Haal het vervolgens weer weg en installeer het vanaf de onderstaande link.

Windows Installer 3.1 Redistributable (v2):
http://www.microsoft.com/downloads/...fc-5f56-4a38-b838-de776fd4138c&DisplayLang=en

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Met dank aan AnandTechForum http://forums.anandtech.com/messageview.aspx?catid=34&threadid=2195260&enterthread=y

Ik heb XP opnieuw v/a scratch geïnstalleerd, en meteen alle SP's inclusief SP3; die ging er nu gladjes in. Het probleem waar alles om was begonnen (trage LAN tussen XP en Vista) is er nog steeds. Zit mogelijk in mijn router, denk ik.

Dat van het LAN wisten we niet. Wat jammer zeg. Er zijn meer mensen met dat probleem. Stel eventueel een nieuwe vraag daarover. Ik vond al snel uit dat dit in veel gevallen is verholpen met het veranderen van een instelling, al blijft Vista kennelijk langzamer netwerken dan XP. http://www.neillans.co.uk/?p=165

De oplossing behelst globaal: geef als geëveleerde administrator (dus met alle rechten) vanaf de prompt de opdracht: netsh interface tcp set global autotuning=disabled en start opnieuw op. Je zou de status hiervan vooraf moeten controleren met: netsh interface tcp show global en kan het weer inschakelen met: netsh interface tcp set global autotuning=normal Het probleem schijnt ook opgelost te zijn met de instelling autotuning op "high."

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan