XP SP3 installeren blijft hangen

• Onderwerp starter Onderwerp starter jsm1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jsm1

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2010
Gisteravond XP SP 3 via de website van microsoft proberen te installeren. De update lijkt geinstalleerd te zijn. In het bijgevoegde plaatje is de huidige status te zien. Zo staat hij al sinds gisteravond 00.30. Daarvoor stond er nog een andere scherm waarin ik de gebruikersovereenkomst moest accepteren. En toen is hij ongeveer 1,5 uur bezig geweest met installeren. Toen verdween dit schermpje. Echter blijft het andere schermpje staan zie plaatje.
Hij lijkt dus echt vast te zitten. In de configuratiescherm bij software wordt de update xp SP3 wel weergegeven. Als ik bij de eigenschappen computer kijk staat er nog SP 2.

Ik weet nu niet goed wat ik moet doen. Op annuleren klikken of gewoon IE killen en opnieuw opstarten. Iemand enig idee?

naamloos.jpg

Bedankt voor de tip. Maar ik heb nu nog steeds het probleem, dat ik niet weet wat ik nu het beste kan doen. In het scherm op annuleren klikken of de internet explorer killen en opnieuw opstarten.

Bedankt voor de tip. Maar ik heb nu nog steeds het probleem, dat ik niet weet wat ik nu het beste kan doen. In het scherm op annuleren klikken of de internet explorer killen en opnieuw opstarten.

Annuleer/stop het installatie proces van de on line update van Microsoft en download en installeer SP3 handmatig.

Probeer eerst annuleren. Maar ik vermoed zo dat dit niet gaat werken. Als het niet lukt, start dan de pc opnieuw op. Installeer daarna SP3 opnieuw, want je meet niet in hoeverre de installatie goed is gegaan.

Wat je kunt Proberen is inderdaad hem handmatig te installeren. Dus zelf de file effe downloaden van de microsoft site.

Nog wat Voorzorgsmaatregelen die je kunt nemen.

1. schakel je Anti-virus / firewalls / anti-spyware tijdelijk uit.
2. Minimaal 1,5 Gb vrije schijfruimte.
3. meld alle ander gebruikers af.
4. Zorg dat je ben ingelogd als administrator.
5. sluit alle anderen geopende programma's.

suc6

@Windowsfaq,

Jou bericht verwijderd, voegt totaal niets toe aan deze topic.

Uiteindelijk de update geannuleerd. Het annuleren werkte niet. Vervolgens opnieuw opgestart. Sp 3 was wel geinstalleerd. Voor de zekerheid SP3 gedownload en handmatig geinstalleerd. Hoewel hij heel erg lang bleef hangen bij de stap "Opruimen" is deze succesvol voltooid.

Bedankt allemaal voor de tips!

P.s. de gegeven link klopt niet naar mijn mening. Het is:
http://www.microsoft.com/downloads/...a8-5e76-401f-be08-1e1555d4f3d4&DisplayLang=nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan