XP springt eruit

Status
Niet open voor verdere reacties.

klaproos

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2004
Nadat ik in februari 2005 xp opnieuw geïnstalleerd heb, krijg ik diverse foutmeldingen en springt hij er geregeld uit. Nu wilde ik xp herstellen vanaf cd-rom, het blijkt niet te voldoen om alleen een "r" in te drukken, je dient ook nog een heleboel commando's in te geven, maar ik weet niet waarom hij eruit springt, dus ik weet ook niet waar ik moet zoeken. Maar in het scherm waar ook je ook herstellen aangeeft, kun je ook kiezen voor installeren. Mijn vraag als ik kies voor installeren, ben ik dan weer alles kwijt? Is deze optie hetzelfde als een nieuwe installatie? Hij springt eruit bij voorbeeld bij spywareblaster, help van windows, mijn anti-virus heb ik eraf gehaald, want die werkte een week en daarna kreeg ik de hele tijd de melding dat ik opnieuw anti-virus moest installeren. Maar ook word of excel stopt er af en toe mee.
graag hulp wat ik moet doen.

Ps. computer: compaq evo D510 e-pc van plusminus 3 jaar oud

Anti vires er af halen is vragen om moeilijk heden doe eerst eens een online scan Housecal bijvoorbeeld.
En wat voor fouten?

Wat bedoel je met "springt eruit"?

Wordt ie niet te warm? (compaq probleempje)

Spyware/virusscan gedaan?

Drivers geupdate?

Met eruit springen, bedoel ik dat hij midden in een programma ermee stopt en opnieuw opstart.
In februari heb ik meteen na de nieuwe installatie alle drivers geupdated.
Ik heb een aantal keer een anti-virus online gedaan, er werd nooit iets gevonden, het is een heel werk om norton er opnieuw op te plaatsen, daarna alle sporen te verwijderen en weer opnieuw. Mijn vraag blijft staan: Als ik opstart met xp in CD-rom en kies voor installeren ben ik dan alles kwijt? Ik heb een externe harde schijf gekocht (Maxtor) met een one-touch-button voor een back-up te maken. Deze is uitgevoerd, maar ik ben bang dat ik alles toch niet klakkeloos weer kan terugzetten, want dan zet ik de foute zaken weer terug, wat dat ook moge zijn.
De eerste keer dat ik XP opnieuw installeerde heb ik geformatteerd, daar mijn computer was overgenomen.

Laatst bewerkt:
Klik rechts op deze computer.
Eigenschappen.
Tabblad geavanceerd.
De onderste button instellingen.
Vinkje weghalen voor: "De computer automatisch opnieuw opstarten".
Dit zorgt ervoor dat je voortaan een foutcode te zien krijgt ipv een zwart scherm en een reboot. Deze code kun je hier gebruiken of bij een eventuele helpdesk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan