XP start erg traag op

Status
Niet open voor verdere reacties.

@ReNéNoorD

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2003
Na mijn vorig probleem (zie topic) heb ik XP ge-reinstalled, zodat XP in ieder geval weer opstart. Maar wel heeeel errug traag!

Na het eerste scherm (met alle pc-gegevens) krijg ik een zwart scherm met onderin een balk (van allemaal i's: iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii) welke langzaam volloopt, een soort laadbalk zeg maar. Na een tijdje komt dan eindelijk het laadscherm van XP met het logo en de laadbalk.

Ik heb al op virussen en/of spyware gecontroleerd, tevens SP1 en alle beveiligingsupdates geinstalleerd, maar XP blijft zeer traag opstarten.

Eenmaal opgestart, is er niets meer aan de hand.

Wie oh wie kan mij helpen?

Bij opstart en herstelinstellingen(boot)
moet dit ongeveer staan,let op bij mij staat er ook een regel niet goed.Ik heb er geen last van.

boot loader]
timeout=3
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
C:\="Microsoft Windows"

Het lijkt wel of hij naar een oude WK2 of een restant zoekt.

Bij Boot.ini staat het volgende:

boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

Moet ik hier iets in aanpassen??

XP heb ik ge-reinstalled, zou het kunnen zijn dat ie nog naar de vorige XP zoekt ofzo??

En vwb Bootvis: als ik Trace->Next Boot+Driver Delays kies, geeft ie de melding:
"To collect traces, de folder C:\Documents and Settings\user\Mijn Documenten must have write permissions" ??

timeout=30 ? zet die is op 1 seconden,of lijst met besturingssystemen uitvinken,dat lijkt mij beter.
Dan kijkt hij er niet meer naar.
Jij hebt er immers maar een (1) systeem ? (Win XP)

Suc6

timeout=1 kan niet, wel op 3, maar dit heeft verder geen gevolgen, behalve dan dat elke keer dat XP is opgestart "Hulpprogramma voor systeemconfiguratie" op mijn scherm verschijnt, en dat dit blijft komen totdat ik "Normale opstartmodus" kies. Kan dit ook anders?

En "lijst met besturingssystemen uitvinken", hoe en waar kan dat ik dat doen?

Laatst bewerkt:
Systeem-eigenschappen>Geavanceerd>Opstart en herstelinstellingen,lijst met syst. uitvinken(geen vinkje dus).

Helaas......er verandert niets aan het opstarten. Het zwarte scherm met de laadbalk van i'tjes blijft een aantal min. in beeld alvorens XP te laden.

Misschien toch het probleem dat ie een voige XP zoekt of zo??

Heb je de laatste keer niet voor schone instalatie gekozen ? Dan kan het kloppen.

Klopt, omdat ik anders al mijn instellingen kwijt zou zijn, en alle drivers weer moest installeren enz enz, maar zo schiet het ook niet op.
Bij C:\Documents and Settings\ heb ik ook de keus uit 4: nl. All Users, All users.WINDOWS, Eigenaar en User.

Enige oplossing die nu overblijft is een schone installatie van Xp dus?
Is er ook een mogelijkheid van een schone installatie zonder dat ik alle drivers weer moet installeren/updaten?

Laatst bewerkt:
Oke, dan gaan we even een middagje drivers installeren en zo, hahaha.

In ieder geval bedankt voor je hulp!! :thumb:

Groeten,
René

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan