xp start heel langzaam op

Status
Niet open voor verdere reacties.

djpiper1984

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2004
op de pc van mijn tante start windows xp heel langzaam op, weet iemand wat ik hieraan kan doen ?
Ik heb de pc al opgeschoond, schijfopruiming ,cccleaner.

Geef eens een indicatie HOE langzaam in minuten.
Bij mij heeft een pc eens 15 minuten nodig gehad om bij het bureaublad aan te komen. Dat was een geheugenkwestie.

deze laptop heb ik op virussen gescant met Norton en hij blijft meer als 5 minuten op het blauwe scherm van windows staan,.Dit is opeens de laatste tijd zo en ik heb bij msconfig bij opstartitems gekeken en erstaan voor zover ik kan zien geen overbodige items bij.
ik ga een zaterdag of zondag naar mijn tante toe en ik hoop dan een idee te hebben waar ik naar moet kijken.

Laatst bewerkt:
Als je uiteindelijk op het bureaublad komt.......is er dan wel normaal mee te werken?
Als het staan op een nog niet compleet bureaublad ook zo lang duurt zou het iets met het userprofiel kunnen zijn.
Controler in ieder geval of de geheugenbank(jes) goed vast zitten. Kijk hoeveel je hebt met opstarten.

als de laptop opgestart is doet ie het normaal .
Hoe kan ik controleren of het aan het geheugen ligt ??

@ dennis.hottinga
Norton geeft over het algemeen zelf wel aan als er iets mis is.
Bovendien is dit ook een oude thread waarvan we de afloop niet mochten horen ;)

ik heb de laptop getest en opgeschoond en het opstarten duurt nu slechts 1 minuut en ik zal dennis zijn advies opvolgen en norton er af halen, want het abbonement is toch afgelopen.

:eek: Alleen maar getest en opgeschoond?
En dan met zo'n resultaat? :D Je tante zal wel blij zijn ;)
Norton is het abbonnement van verlopen.
Zat die pc vol met virussen soms?
Het is maar dat een volgende persoon, die hier de zoekfunctie gebruikt, een antwoord kan vinden op zijn vraag 'pc start langzaam op'.

Er zaten geen virussen op, ik heb adaware gebruikt ,CCcleaner en het programma Memtest en de opstartitems opgeschoond.

Ik snap iets niet??
Is het nu opgelost?
Zet dan de vraag is opgelost.

Anders wil ik graag weten wat er nog aan de hand is

ik heb de laptop getest en opgeschoond en het opstarten duurt nu slechts 1 minuut
Topicstarter is tevreden en zijn tante helemaal :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan