XP start langzaam op

Status
Niet open voor verdere reacties.

sander1988

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2007
Eej mede forummers,
ik weet me echt geen raad meer loop nu al een week het internet af te gaan om te kijken hoe ik dit probleem kan verhelpen, maar geen succes.

Dus vraag ik nu om jullie hulp, want kom er echt niet meer uit.
Sinds de laatse tijd start me windows heel erg sloom op. Hij doet er nu 5 minuten over inplaats van 1 minuut.
Je krijgt eerst dat scherm dat je f2 etc kan indrukken om naar bios te gaan.
Dan als volgt heb ik een systeem wachtwoord ingevoerd . Dus elke keer moet ik die invoeren als ik me pc opstart, dan als volgt krijg je een zwart scherm. En daar staat dit teken dan _ en die blijft knipperen ( hier blijft hij 1 minuut hanguen ofsow ). Net als bij de command promp als je iets wild intikken.
dan gaat ie naar me welcome screen en moet ik me wachtwoord invoeren voor me windows xp account. En dan zit ik in windows xp dan laad ie de services etc redelijk snel. ( niet zo snel als nieuwe pc ) maarja dat is meestal zo toch ?. Maar als ik op shutdown klik om af te sluiten , dan weet ie niet hoe snel hij uit moet. ( dit gaat top )

me pc is trouwens een dell pc
intel (R) duo 3.2 GHZ
1033 MB ram
Ati radeon X600 grafich 256 MB

Laatst bewerkt:
Heb je veel zooi op je C:\ ?
Of heb je veel programma's die ook opstarten?
Heb je al eens gescand op virusen, spyware?

systeemwachtwoord ?

En...waarom een vertragend systeemwachtwoord er bij via je BIOS ?
DIE zou ik eerst maar eens uitzetten, want de langdurige _ op het zwarte scherm is er vrijwel zeker het gevolg van...
En daarna inderdaad maar eens opschonen en scannen...
(maar.... het kan ook een hardware-kwestie zijn, hangt af van je antwoord)

Ik heb een hardeschijf van 140 GB groot heb er 2 partities opstaan . De c : war ik me systeem heb opstaan + de geinstaleerde sofware van een totale grote van 79 GB en 54 GB verbruikt. EEn d : partities waar ik al me data opsla en me downloads van een totale grote van 70 GB waarvan 59 GB gebruikt is.
En ja heb al verschillende scans overheen gehaald voor spyware infecties + cookies verwijderen , zoals :
spysweeper
xoftspy
spyware doctor
pestpatrol
Heb ook verschillende registery scanners over heen gehaald :
tune up ubilties 2007
registery mechanic
Heb er ook cc cleaner overheen gehaald. En de virus scan NOD 32
trojan remover ook mee gescant
maar dit alles help niet , Liever gezegd wil ik me systeem password behouden.
weet er iemand nog een oplossing voor dit probleem misschein waardes in me rege edit veranderen ofsow ?

Laatst bewerkt:
ik heb ook niet veel programma's die hij autimatich opstart, als ik windows xp opstart. al me virus scan , software etc moet ik handmatig starten.

Heb wel ooit een keer in deze pc 3056 MB geheugen in me pc gehad maar 2 dimmetjes van 1024 MB waren niet goed dus heb nu 1024 MB erin zitten.

Wachten....is toch het hoofdprobleem ??
Sinds wanneer is dat zo...? Wat heb je toen gedaan? (iets meer dan alleen een wachtwoord in BiOS....?)
De pauze bij `welcome screen en wachtwoord windows account` moet je niet meetellen... is `eigen keuze`
Als de spywarescans dus geen resultaat hebben gehad, zou ik me nu eerst maar eens op de hardware richten.

Kortom begin bij standaard-instelling BIOS.. (tijdelijk dan)
Zie tip van Crash in: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=316613
Start pc opnieuw op.... en vertel...

ps. plaats daarnaast eens ander (geleend) geheugen en probeer dat ook...
(tijdelijk andere videokaart bijv. ook)

je moederbord is denk ik naar de *****.
Ik had het ook, heb nu een anders moederbord en ik heb het nooit weer gehad..
(dat streepje was toch onderaan het scherm?)

Wachten....is toch het hoofdprobleem ??
Sinds wanneer is dat zo...? Wat heb je toen gedaan? (iets meer dan alleen een wachtwoord in BiOS....?)
De pauze bij `welcome screen en wachtwoord windows account` moet je niet meetellen... is `eigen keuze`
Als de spywarescans dus geen resultaat hebben gehad, zou ik me nu eerst maar eens op de hardware richten.

Kortom begin bij standaard-instelling BIOS.. (tijdelijk dan)
Zie tip van Crash in: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=316613
Start pc opnieuw op.... en vertel...

ps. plaats daarnaast eens ander (geleend) geheugen en probeer dat ook...
(tijdelijk andere videokaart bijv. ook)

Sinds 2 weken heb ik dit , maar ik heb zo het idee. Dat ik met tune up ubilties heb ik wat zero files verwijderd in het register , en sinds toen deed ie het volgens mij. . Nee en het gaat alleen om dat steepje wat boven aan in het zwarte scherm blijft knipperen nadat ik me systeem wachtwoord heb ingevoerd, Maar ji zegt dus dat ik in me bios moet kijken ?
fast boot staat al aan, ik download nu effe dat programma fast opstarten 2004 en kijk effe in me bios , en zeg het resultaat .
Het ligt niet aan me moederbord !!!!
want dan zou de pc niet meer opstarten en bib codes laten horen :p

Dit allemaal heeft ook geen nut gehad , en me computer herstel heb ik uitgeschakeld, dus ken hem ook niet terug zetten naar een eerdere status :p

Alles stond goed in me bios, het enigste wat ik in me bios heb gedaan is me logboek gecleared.

Ken iemand mij verder helpen want vind dit zwaar irri , het hooftprobleem is dat ik lang moet wachten voordat windows is opgestart.

Load Setup defaults

Bij BIOS beginnen...
daarmee bedoel ik dus: "load setup defaults" en dan WEL opslaan!
Die kreet staat meestal onder in(met een Fcijfer)
Pak een systeemboekje er bij (anders ergens handleiding mobo downloaden...)

Dat clear logboek...zegt me niets!

Klinkt wel steeds meer als een hardwareprobleem..omdat je ver voordat windows opstart, al problemen hebt...!
moederbord, intern geheugen...noem maar op.

Ik heb een hardeschijf van 140 GB groot heb er 2 partities opstaan . De c : war ik me systeem heb opstaan + de geinstaleerde sofware van een totale grote van 79 GB en 54 GB verbruikt. EEn d : partities waar ik al me data opsla en me downloads van een totale grote van 70 GB waarvan 59 GB gebruikt is.
En ja heb al verschillende scans overheen gehaald voor spyware infecties + cookies verwijderen , zoals :
spysweeper
xoftspy
spyware doctor
pestpatrol
Heb ook verschillende registery scanners over heen gehaald :
tune up ubilties 2007
registery mechanic
Heb er ook cc cleaner overheen gehaald. En de virus scan NOD 32
trojan remover ook mee gescant
maar dit alles help niet , Liever gezegd wil ik me systeem password behouden.
weet er iemand nog een oplossing voor dit probleem misschein waardes in me rege edit veranderen ofsow ?

Ik zeg herinstallatie! En waarom: ooit heb ik ook (op aanraden van een vriend) registry mechanic geprobeerd. Het programma vond enorm veel fouten (terwijl ik net windows kaal had geinstalleerd) en gaf aan dat het alle gevonden fouten automatisch op kon lossen. Dus ik klik op repareer en daarna deed mijn pc helemaal niets meer! Misschien pech, maar ik heb er geen vertrouwen meer in.
Pest patrol is ook een programma dat niet zo goed bekend staat, verwijderen die handel!

Zelf heb ik goede ervaringen met slechts een beperkt aantal scanners: De online scanner van trend micro is echt een aanrader.
Spysweeper (nu alleen betaald) is een goeie
Adaware
Spybot

Dit zijn eigenlijk de beste programma's die ik hiervoor heb kunnen vinden. Ik heb vroeger meerdere onbekende spyware removers geprobeerd en wat bleek? Sommige spyware removers installeerden nog even hun eigen spyware (en lieten belangrijke spyware (misschien van bevriende bedrijven) gewoon staan! Dit leid tot een onstabiel systeem.

Gebruik het programmaatje autoruns eens. Dit is een MS applicatie en geeft (tot nu toe) het beste beeld van wat er allemaal gestart word als windows opstart.

nu al herinstallatie ?

Klopt D2freak...een herinstallatie lost veel op...mits je vooraf backup op de koop neemt!
Heb je weinig data/of snelle backup mogeljkheid dan ok.
Ook zijn er toch nog wel een paar goeie antispyware progjes...om rotzooi te ruimen..
In vrijwel alle forumberichten lees ik steeds weer andere top5 opruimers....
Ik ga dus niet wedden over de beste....je moet er gewoon een aantal met 'naam' op je pc loslaten..
Maar ik lees toch iets anders.. van sander1988...
Ik hou het voorlopig op de hardware... want het probleem begint al voordat windows opstart...
En die 5 keer dat ik daar mee te maken had, ging het om:
- batterij
- Bios-misconfiguratie
- verkeerde bekabeling etc.
- dode voeding
- RAM-geheugen
en daar stond nog geen mobo bij, maar kan dus nr 6. worden
Sander1988.. keus aan jou.

Me pc liep eerst altijd vast, omdat ik verkeerd gehuegen erbij had gedaan .
Hier kreeg ik als volgt allemaal blauwe schermen van. Die stonden dus in me logboek van me bios wanneer dit was etc. Die heb ik verwijderd in me bios.
Maar me pc maakt de laatste tijd ook heelveel geluid,
maar ik ga effe me setup defaut van me bios later draaien kijken wat ie doet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan