[xp] start neit door

Status
Niet open voor verdere reacties.

johandebom

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2007
goeiemiddag,

even wat info over me laptop:
het is een dell inspiron 5150

Specs: 3.06-GHz Mobile Pentium 4, 512MB DDR SDRAM, 60GB hard drive, DVD+RW drive, 15-inch UXGA display

ik zat te surfen en kreeg plotseling een bsod. met de code 0x00077. en starten mijn laptop opnieuw op.

bij opstarten gebeurt het volgende:
krijg het standaard dell scherm, hij start door naar het winXP opstart logo. en precies wanneer het laad balkje de rechterkant aantikt reboot me pc.

bij de volgende command geeft die deze fouten:

fixboot:
De opstartsector is beschadigd.
foxbootcontroleert het type bestandssysteem
de partitie gebruikt het ntfs-bestandssysteem..

fixboot is bezig schrijven van een nieuwe opstartsector.

kan de opstartsector niet herstellen

fixmbr:
bezig met schrijven van nieuwe hoofdopstart record.

kan de nieuwe mbr niet schrijven

de schijf is meschien beschadigd

Ook als ik windows opniew probeer te instelleren heeft die ene melding dat de setup niet kan doorgaan. veillige modus laast bekende config werken ook niet.

heb gister directx 9.0c ginstaleerd maar hij heeft na de instal nog enkelen keren gewoon gewerkt.

waar kan het aanliggen, want ik hoor man harde schijf wel een geluidje maken.

zoals fixmbr als zegt, is je HDD aan misschien. het einde van zijn levensduur:confused:
En hij maakte ook al vreemde geluidjes, ik zou snel backups zien te maken als dat nodig is

hij maakt geen rare geluidjes, maar het lijkt me niet dat me hdd kapot is want dan zou die xp logo neit laten zien toch..

ik dnek meer dat het een instelling is ergens, maar ik heb geen idee waar :)

zojuist een chksk gedaan hij geeft bij 31% aan dat er een onherstelbare fout is opgetreden.

hij kan best kapot zijn.
als je HDD bijna kapot is, kan hij nog wel een stukje opstarten, maar verder komt hij niet.
Dat heb ik ook eens gehad met een oud PC

laten we niet meeteen van duurste optie uitgaan :) zijn er nog andere mogenlijk heden ?

Heb je een diskettestation of een CD brander?
Dan kun je een HDD test tool downloaden van internet, en dat even fikken op CD.
Anders heb ik wel een tooltje voor je Harde Schijf, maar ik weet niet of dat werkt.
Die zat meegeleverd bij mijn computer.

Laatst bewerkt:
Heb je een diskettestation of een CD brander?
Dan kun je een HDD test tool downloaden van internet, en dat even fikken op CD.
Anders heb ik wel een tooltje voor je Harde Schijf, maar ik weet niet of dat werkt.
Die zat meegeleverd bij mijn computer.

heb een cd brander, me laptop heeft geen floppy ingang.
heb je een linkje voor me waar ik het kan downloaden..

nieuwe vraag ik ben de hele middag al opzoek naar de harddisk die in mijn inspire 5150 zit. of waar ik er 1tje kan bestellen want dell.nl geeft een hoop dingen maar neit voor mijn inspiron 5150.

alvast bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan