xp start niet door na 2e opstart

Status
Niet open voor verdere reacties.

vipertronic

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2005
Berichten
842
bootvolgorde in bios klopt cd dan hd - cmos gereset - 2 xp bootable cdroms gebruikt - andere dvd speler - hd word in bios aangegeven - probleem is dat bij het opstarten hij het doet met het menu f6 enzo en de bestanden van de cdrom haalt, echter dan moet de pc opnieuw opstarten (je krijgt dan normaal gesproken de optie om de partities te formateren) maar dan blijft de cursor op het scherm knipperen en start xp niet door wie weet wat nu nog te doen na bovenstaande gedaan te hebben ?
 
Staat de HD in de BIOS ook als boot device? Ik bedoel dus niet dat ie in het boot-lijstje voorkomt, maar dat ie ook echt als boot device staat aangemerkt. Bij SATA schijven moet je dat aangeven in de bios.
 
ja staat ie maar heb een foutje gemaakt het is geen 2e opstart ik bedoel hij loopt de bestanden door waar je f6 enzo kan indrukken nadat moet hij de partitie aangeven waar je gaat formateren en dat doet hij niet het beeld blijft zwart met een knipperende cursor. nu heb ik de schijf als 2e schijf (sata) aangesloten en deze staat keurig in het xp menu als 2e schijf dus kapot is die niet. wil ik die schijf weer als 1e installeren ook weer het probleem met windows 7 deze blijft hangen tijdens installatie eigenlijk een beetje hetzelfde als de 2 xp cdroms die ik gebruik. in het bios menu staat ie ook en bootvolgorde is ook cd rom dan hd
 
Probeer je soms XP te installeren op een SATA harddisk?
Want dat gaat inderdaad niet zomaar, XP herkent geen SATA harddisk!
 
ik heb altijd zonder problemen die schijf (160gb)kunnen installeren hoefde zelfs geen driver te installeren , zelfs met een andere sata schijf (500gb) geen enkel probleem xp erin booten vanaf cdrom en installeren maar
 
yep mobo is asus m2n32 sli de luxe hoefde nooit de sata driver te gebruiken schijven werden meteen herkent die 160 gb zit nu als 2e schijf eraan en werkt prima echter xp erop en als 1e schijf gebruiken levert bovenstaand probleem op.

laatste optie zou zijn floppy in de pc zetten de sata driver op floppy en tijdens reboot op f6 de driver erin gooien echter wel heel raar heb dat nooit hoeven doen
 
zelfs met de sata driver via floppy (f6) erin zelfde probleem.
pc start niet door herkend de schijf denk ik niet koppel ik hem naast die 500 gb staat ie keurig net erbij en kan ik er ook mee werken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan