xp start niet door na SP2

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaylah

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2006
na update van sp2 krijg is steeds een foutmelding kernelbestanden ontbreken of zoiets kan niet onderbreken met f5 of f8 ik kan alleen nog via del in de bios komen maar daar heb ik geen verstand van kan iemand zeggen hoe ik hem naar me eerdere windows kan terug brengen ? ben radeloos :shocked: :confused: :(

Als je een Microsoft toetsenbord hebt met een grote F of grote F Lock toets erop, druk die dan 1x in tijdens opstarten en ga dan F8 proberen om het keuzemenu voor opstartopties te krijgen.

Als je een draadloos/USB toetsenbord hebt, haal/leen dan een gewoon toetsenbord met een kleine ronde aansluiting eraan (een zgn. PS2 toetsenbord), sluit die aan en probeer opnieuw.

Lukt het je om met bovenstaande methodes en het herhaaldelijk indrukken van F8 het opstartmenu te krijgen, kies dan voor Veilige modus.

Zodra in Veilige modus, kies voor het starten van Systeemherstel. Er moet een systeemherstelpunt zijn gemaakt bij de installatie van SP2, kies die uit de 'kalender' op de datum dat je SP2 geïnstalleerd hebt.

Lukt iets van bovenstaande niet, gebruik dan een originele XP installatiecd om van op te starten. Kies in het eerste scherm voor de R van Herstelconsole.

Kies daar het nummer van je Windows installatie (normaal is dat de 1) en druk op Enter.
Geef daarna het wachtwoord van Administrator als daarom gevraagd wordt, en druk op Enter. Is voor Administrator geen wachtwoord ingesteld, druk dan op Enter zonder iets in te typen.

Je krijgt nu een (witte letters op zwarte achtergrond) scherm met iets als C:\Windows> erop.

Type in, en sluit elk commando af met Enter:
CD $ServicePackUninstall$\spuninst
batch spuninst.txt
exit

Zodra de pc weer normaal in Windows start, doe (via Start-knop -> kies optie Uitvoeren)
%windir%\$ServicePackUninstall$\spuninst\spuninst.exe

Succes,

Tijs.

Dat is een manier om Sp2 te verwijderen ja, maar ik heb ook een probleem met SP2 (klik hier).
Maar is het wel verstandig om Windows Xp te draaien zonder SP2? Je mist zo veel beveiliging en ondersteuning.

crash na instal sp2

met de F knop lukte t wel maar windows reageerde niet op veilige modus of wat dan ook toen heb ik een cd geleend van iemand met een anders besturingssysteem van xp ik had prof die ging via een more users cd en toen heb ik xp home geleend kwam ik wel op windows en kreeg allemaal foutmeldingen enzo heb ik die home geinstalleerd en daarna prof opnieuw werkt perfect weer

Fijn te horen dat je er toch uitgekomen bent met een nieuwe installatie van XP Professional.

:thumb:

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan