XP start niet DOOR spy sweeper

Status
Niet open voor verdere reacties.

crespa

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2006
Oke ik had een tijdje geleden een vraag hier over gestelt en ik kreeg 1 reactie: re Install spy sweeper. Gedaan , toen starte ik spysweeper op weer het zelfde probleem

Als ik spy sweeper open, start de pc de volgende keer niet meer op. Vroeger had ik hier nooit last van maar sinds mijn format wel. Het gaat dus zo: Je opent spy sweeper niks aan de hand. Je sluit de pc af. Je drukt op de knop en de pc blijft hangen bij een zwart scherm waar het windows laad balk scherm zou moeten komen. Dan druk je op de restart knop en dan komt er te staan dat er een fout is opgetreden.

Ik hoop dat iemand hier ervaring of verstand van heeft!

cres!

sorry voor de late reactie Jan. Dan laat ik hem opstarten volgens de laatst goed werkende instellingen dan werkt hij ook niet. Dan weer op de restart knop. Dan "Start windows normaal". Dan gebeurt er ook weer niks. En dan na 2 of 3 keer meer start hij wel op.

Het is erg raar

Laatst bewerkt:
nee dat is erg jammer. Het is gewoon een standaard probleem scherm. Er staat dat als de pc niet goed is afgesloten door bijvoorbeeld stroom eraf dat je dan normaal moet opstarten en als er een probleem was je de laatste bekende instellingen moet gebruiken

Ben je zeler dat het probleem bij spy sweeper ligt? Het ziet er, als ik de opstartprocedure na de "fout" bekijk, er eerder uit dat het een hardware- of geheugenfout is. Ik zou voor de zekerheid eens met mem86, na spysweeper gedraaid te hebben (dus als het systeem normaal in de fout gaat), het geheugen testen. Memtest86 kan je vinden door ff te googlen, en start op van cd of floppy, dus heeft Win niet nodig. Dan zou ik eens proberen de verschillende Pci(e) kaarten eruit te halen.

Heb je ook geprobeerd, na het draaien van spy sweeper, in veilige modus te staten?

Jan

ja in veilige modus start hij wel op ik ga nu de cd branden

Laatst bewerkt:
Als de PC goed opstart in veilige modus zal er hoogst waarschijnlijk geen probleem zijn met het geheugen. Dan zal je toch moeten zoeken in de programma's die opstarten of de drivers. Als de problemen zich werkelijk enkel voordoen na het draaien van spy sweeper, dan weet ik het ook niet meer. Wat je wel kunt doen is spy sweeper eraf gooien en spybot Search & Destroy gebruiken, dit programma is ook freeware en doet ongeveer hetzelfde, maar dit is natuurlijk geen echte oplossing voor uw probleem. Het geheugen scannen kan natuurlijk nooit kwaad.

Wat er opstart kan je altijd controleren met het programma "Autoruns", ook freeware.

Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan