XP start niet door

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arthur de Smet

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2001
Geen foutmelding maar wel een probleem. Naar schatting één op de tien keer dat ik de computer opstart, blijft de computer hangen in een zwart scherm, direct nadat het dubbelboot-menu is langsgekomen. Het scherm is dan volledig zwart, geen tekst en geen cursor te zien. Ook geen foutmeldingen dus. Hoe lang ik ook wacht, de harddisk doet na een tijdje niks meer (lampjes knipperen niet), en de enige oplossing is een reset. Ik krijg dan de keuze in veilige modus op te starten, maar een gewone opstart lukt dan eigenlijk altijd. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Bij voorbaat dank, Arthur

Zou de flat kabel van je harddisk eens even controleren of die wel goed zit of probeer eens een andere.

Ik zal er eens naar kijken. Maar eerlijk gezegd lijkt het me stug dat het daar aan ligt, want dan zou ik niet alleen bij het opstarten af en toe een probleem moeten hebben, lijkt me. Ik maak nooit mee dat de harddisk kuren lijkt te vertonen terwijl de computer aanstaat.

Arthur

Dat weet ik eerlijk gezegd niet zeker. Omdat het maar af en toe gebeurt is het ook moeilijk uit te testen.

Het gebeurt in ieder geval regelmatig bij een koude start. Ik weet niet zeker of het echt één op de tien keer is, eerder minder vaak dan vaker, maar ik kan me niet herinneren of ik het ook weleens gehad heb bij opnieuw opstarten.

Kreeg vandaag een bericht van de helpmij watchdog of de vraag al opgelost was. Ik heb pas SP2 geïnstalleerd en heb het probleem sindsdien nog niet gehad. Dat kan toeval zijn, omdat het niet zo vaak gebeurt, maar ik zet de vraag toch maar op opgelost, tot ik nog een paar weken met SP2 heb gewerkt. Als het probleem zich toch weer voordoet, kom ik erop terug.

Arthur

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan