XP start niet door

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mimi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Mimi

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2002
Hallo mensen,

M'n PC heeft een half jaar stil gestaan (verblijf buitenland) en toen ik hem vanmiddag opstartte bleef hij hangen na het logo Windows XP met de blokjes. Het scherm wordt grijs en het ledje van de HD begint langzaam te knipperen en meer gebeurt er niet.
Na 20 keer opnieuw proberen startte hij weer normaal. Naar oud herstelpunt gezet maar dat helpt ook niet. De kans op doorstarten is 1 op .....heel af en toe ?
In veilige modus geen problemen, evenmin in win '98.
Het gaat om XP Professional.
Wie heeft een idee ?

Vast bedankt, Mimi

Controleer eens of de datum en tijd in de BIOS nog goed staan, misschien is de batterij bijna of helemaal leeg van je moederbord/BIOS en kan dat het probleem veroorzaken.

PC stond nog wel op wintertijd, dit heb ik veranderd en zowaar hij start al 3 keer na elkaar gewoon op.
Kan het dan toch een bijna lege batterij zijn ?

Hallo Caspar,

Vanmorgen deed hij het weer niet, dus nieuwe batterij gekocht. Dit loste het probleem niet op.
Vervolgens mijn backup teruggezet, maar zelfs dat werkte niet.
Veilige modus was geen probleem, dus een aantal herstelpunten geprobeerd, maar niks.
Toen partitie geformateerd en backup teruggezet. Zelfde probleem.
Vervolgens Xp opnieuw geinstalleerd en dat werkte, toen de backup erover en daar ben ik net mee klaar en volgens mij is het opgelost, maar lach nooit te vroeg.
Ik heb het idee dat er iets in de boot.ini fout was weggeschreven en net deze had ik niet veilig gesteld, want die staat samen met win '98 op een andere HD waar ik geen backup van had gemaakt.
Ik ga morgen verder en hou je op de hoogte.

Mimi

Zit nog steeds met hetzelfde probleem.
Ben er wel achter dat het in de USB poorten zit.
Als ik alleen opstart met mijn muis is er geen probleem, maar zodra mijn externe HD of webcam erbij komt start hij niet. Hetzelfde gebeurt als er een systeemscan wordt uitgevoerd. Op het laatst start hij dan ook niet verder.
Alle drivers al opnieuw geinstalleerd maar niks.
Iemand nog een idee ??????

Groetjes Mimi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan