XP Start niet meer, na hardmatig uitzetten PC wegens Error

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaGroove

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2003
Dag Iedereen,

Een vriend van mij heeft vandaag een webcam (USB 2.0) aangesloten, toen de computer draaiende was.

Omdat zijn toestenbord en zijn muis daarop niet meer werkte, was hij genoodzaakt om zijn computer uit te zetten, door de aan/uit knop 5 seconden in te drukken.

Toen hij zijn PC opnieuw opstartte, kreeg hij een scherm:

'Hoe wil je je pc opstarten', met die opties van Veilige Modus, Normaal enz...

Bij normaal starten, krijgt hij een normaal scherm van XP, met zo'n balkje van laden. (eerste windows XP scherm dus).
Bij veilige modus, gaat hij alleen wat bestandjes laden, maar komt hij nooit bij het laadscherm van XP.

bij het normaal opstarten, flits er na het 'laad schermpje', een blauw scherm van windows langs. Te snel op te lezen.

in beide gevallen ratelt er iets, (waarschijnlijk harde schijf), en springt te computer uit.

De PC wil de Setup van de Win XP van de CDROM niet uitvoeren.

wie weet wat te doen?

het gaat hier om Windows XP Prof. Op een Packerd Bell PC.

mvg

Wouter

Ik neem aan dat hij al geprobeerd heeft om weer zonder die webcam op te starten? Want daar is het lijkt het wel allemaal begonnen.

Hoe heb je de webcam geinstalleerd ? Eerst de software installeerd en dan de usb kabel aangesloten? dat lijkt mij de normale procedure. Maar ja, ik krijg steeds bijna een hartaanval als ik de naam Packard Bell nog maar zie of hoor. Met die PC's weet je nooit.

De webcam heeft voor het probleem al gewerkt.

Ik weet niet of de webcam plug and play, of geinstalleerd was. Ik denk geinstalleerd.

Zodra ik het zeker weet, zal ik het ff zeggen.

avb

W

Kan je nog ergens in Windows komen? Ik wil die foutmelding weten...

Verder: mogelijkheid om een ander OS te installeren op een andere partitie?

Waarom start de XP setup niet op? Je kom dus niet bij de herstelconsole aan?

Wat betreft veilige modus: dat kan soms een halfuur duren (!) voordat je pas in Windows zit. Zolang je geen foutmelding krijgt heb je kans dat je nog gewoon VM in kan.

Download Madboot en start hiermee op.
Ga vervolgens naar de dos promt en typ: fdisk /mbr

Hierdoor wordt de boot record opnieuw geschreven.

Start daarna de pc weer op de normale manier.

groetjes speedtouch

De Tip van speedtouch zeker niet uitvoeren.

Dat sloopt een PB pc zeker meer dan je lief is.

Als ik zo lees wat er gebeurd is lijkt het erg op. Dat de driver van de webcam .

Wat je moet proberen is de pc gestart te krijgen in de veilige modes.

Hierkan je dan de driver deisntalleren, dan zou het probleem verholpen moeten zijn.

Waarom sloop je zo de pc !!!

Graag uitleg :)

groetjes speedtouch

Geplaatst door speedtouch
Waarom sloop je zo de pc !!!

Graag uitleg :)

groetjes speedtouch

Natuurlijk.

Heb zelf nog al nare ervaringen met pb en de hardisk.
Hier staat vaak in MBR belangrijke info voor de pc. Vroeger noemde ze dit de tatoo van de pc.

Als er Winxp opstaat is de partitie mbr vervangen door een sector die ntldr laat voor xp, fdisk /mbr vervangje deze weer met een dos boot. Werkt je xp nooit meer. Zonder recovery console en dan fixboot.

Thxs voor de uitleg.

Ik heb begrepen dat je met de recovery diskette de hidden file's kan benaderen, waar de drivers opstaan en evt de xp-setup.
Moest even op de PB site snuffelen.

Wat je schrijft kan goed kloppen, hiermee zijn de hidden file's niet meer te benaderen.

groetjes speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan