xp start niet meer op(alleen maar piepen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Richard71

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2006
Hallo allemaal,

Eerst even wat achtergrond informatie
Ik heb een toshiba tecra s1 met windows xp pro erop geinstalleerd
Ik kijk weleens een video op de laptop en ik weet dat de batterij van de toshiba niet meer optimaal is omdat deze niet meer wil opladen.
Hij blijft altijd schommelen tussen de 0 en de 1%.
Ik dacht altijd dat je dit probleem niet had bij lithium-ion accu's, maar dit terzijde.
Buiten dat heb ik ook het probleem dat de aansluiting voor de voeding op de laptop nog weleens hapert. Dat ligt aan de connector van de voedings adapter want met mijn autolader heb ik geen probleem.
Als je daar niet niet goed oplet en je kijkt een video die nog al wat stroom trekt blijkbaar dan slaat de computer in ene uit.

Nu dat gezegd te hebben kon ik voorheen altijd weer opnieuw opstarten maar dat lukt me nu dus helemaal niet meer. Als ik opnieuw opstart krijg ik alleen maar piepgeluiden te horen en het lampje van de harde schijf flikkert helemaal niet meer.

Weet iemand een oplossing of kan mij op zijn minst vertellen dat de data die op de harde schijf staat niet in gevaar is en dat ik die op de één of andere manier nog kan overzetten.

Met gebruiksaanwijzing alstubliefft.

Bij voorbaat dank,
Richard

Bedankt voor alle input,
ik heb nog even gekeken op de Toshiba site

Het schijnt dat het een veelvoorkomend probleem is bij de tecra s1
De enigste oplossing die aangevoerd wordt is het vervangen van het moederbord, dus dat ga ik dan maar laten doen.

Weet iemand of je je de hitachi harde schijf van de laptop kan aansluiten op een andere computer zodat ik toch bij de data kan komen?
eventueel met wat technische specificaties wat ik daarvoor nodig heb

Richard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan