XP start niet meer op met juiste gebruiker

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gunneweg

Verenigingslid
Lid geworden
22 okt 2002
Berichten
568
Besturingssysteem
Windows 10 22H2
Ik kreeg steeds een irritant schermpje dat een wachtwoord wilde dat er niet was. Moest hier steeds op klikken om door te gaan. Las ergens dat je een (X) weg moest halen bij gebruikers accounts. Dat heb ik gedaan. Nu start XP wel op, maar niet meer met mijn account maar met de groene heuvel als achtergrond. Wat moet ik doen om zonder een wachtwoord in te geven in mijn eigen account terecht te komen. Trouwens ik ben de enige gebruiker.
 
Ik weet niet waar je een X hebt weggehaald, maar je kunt het beste naar Gebruikersaccounts in het Configuratiescherm gaan, dan klikken op: "De manier waarop gebruikers zich aan- en afmelden wijzigen". Daarna een vinkje zetten voor "Het welkomscherm gebruiken" en klikken op Opties toepassen.

NB: die groene weide is het standaard XP scherm en komt meestal te voorschijn als de Administrator inlogt. Daarom ben ik benieuwd waar jij een X hebt weggehaald. ;)
 
Ik heb het kruisje weggehaald bij "control userpasswords2" Ik heb daar ten einde raad nog eens gekeken en als ik het kruisje weer neerzet dan mijn account aanklik en dan het kruisje weer weghaal dat ik dan weer op de goede oude manier opstart.

Bedankt voor de snelle reactie
 
Okay, als het weer in orde is. :)

Ik heb TweakUI geinstalleerd, daar kan ik bij Logon desgewenst de Administrator in het Welkomscherm laten verschijnen, dat is wel eens handig.
Als je alleen jezelf aanvinkt, krijg je dus alleen het blauwe scherm met het woord Welkom, terwijl de logon gewoon "doorloopt".

NB: in TweakUI kun je nog veel meer "tunen" in XP.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan