XP start niet meer op na herstart van Norton

Status
Niet open voor verdere reacties.

nailnail

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 dec 2009
Berichten
4
Hallo,
Ik hoop dat iemand mij kan helpen hier.
Ik heb XP prof op mijn pc staan. Liep allemaal zonder problemen. Vandaag gaf Norton (NIS 2003) allerlei meldingen (hield van alles tegen), dus maar eens een scan uitgevoerd. Daarbij gaf hij dat alles was opgelost, maar dat hij, om het laatste te verwijderen moest herstarten.
Na de herstart, bleef de computer opnieuw opstarten. Ook starte hij niet op in veilige modus. Pas nadat ik bij het laden op esc drukte, wilde hij in veilige modus opstarten.
Hier het opnieuw opsarten uitegezet. Nu start hij op en geeft een blauw scherm met de code stop: 0x00000024
Herstelpunten zijn niet beschikbaar.
Inmiddels Norton verwijder in veilige modus (met tool) en chkdsk /r uitgevoerd (via repair vanaf cd). Niets lijkt te helpen.
Maar ik heb inmiddels mijn pc zo netjes op orde (met de juiste software) dat er tegen op zie om hem helemaal opnieuw te installeren.
Het moet toch ook anders kunnen?
Iemand misschien een oplossing? Ik ben geen computerexpert, dus als je iets weet zul je het wel even goed moeten toelichten svp.
Alvast hartstikke bedankt!!
 
Hallo,
Ik hoop dat iemand mij kan helpen hier.
Ik heb XP prof op mijn pc staan. Liep allemaal zonder problemen. Vandaag gaf Norton (NIS 2003) allerlei meldingen (hield van alles tegen), dus maar eens een scan uitgevoerd. Daarbij gaf hij dat alles was opgelost, maar dat hij, om het laatste te verwijderen moest herstarten.
Na de herstart, bleef de computer opnieuw opstarten. Ook starte hij niet op in veilige modus. Pas nadat ik bij het laden op esc drukte, wilde hij in veilige modus opstarten.
Hier het opnieuw opsarten uitegezet. Nu start hij op en geeft een blauw scherm met de code stop: 0x00000024
Herstelpunten zijn niet beschikbaar.
Inmiddels Norton verwijder in veilige modus (met tool) en chkdsk /r uitgevoerd (via repair vanaf cd). Niets lijkt te helpen.
Maar ik heb inmiddels mijn pc zo netjes op orde (met de juiste software) dat er tegen op zie om hem helemaal opnieuw te installeren.
Het moet toch ook anders kunnen?
Iemand misschien een oplossing? Ik ben geen computerexpert, dus als je iets weet zul je het wel even goed moeten toelichten svp.
Alvast hartstikke bedankt!!

Ook geen systeemherstel via de opdracht-prompt,

Start de computer opnieuw op en druk tijdens het opstarten op F8/ "soms F5" om de computer op te starten in de veilige modus met opdrachtprompt.
Meld u op de computer aan met een beheerdersaccount of met een account die beheerdersreferenties heeft.
Typ de volgende opdracht bij de opdrachtprompt en druk vervolgens op ENTER:
%systemroot%\system32\restore\rstrui.exe
Volg de aanwijzingen op het scherm om de computer terug te zetten naar een vorige toestand.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt, ga het nu proberen, hoewel hij moeite lijkt te hebben om nu in veilige modus op te starten. Zou het evt. ook kunnen als hij vanaf een cd opgestart.
 
¥þíú

Ook geen systeemherstel via de opdracht-prompt,

Start de computer opnieuw op en druk tijdens het opstarten op F8/ "soms F5" om de computer op te starten in de veilige modus met opdrachtprompt.
Meld u op de computer aan met een beheerdersaccount of met een account die beheerdersreferenties heeft.
Typ de volgende opdracht bij de opdrachtprompt en druk vervolgens op ENTER:
%systemroot%\system32\restore\rstrui.exe
Volg de aanwijzingen op het scherm om de computer terug te zetten naar een vorige toestand.

Inmiddels toch weer in veilige modus kunnen komen. Maar het probleem is niet dat ik niet bij het systeemherstel kan komen (zoals rechtstreeks met je opdracht), maar dat er geen herstelpunten beschikbaar zijn (ondanks dat dat wel ingesteld stond).
Misschien nog andere ideen?
Heb inmiddels wel het serienummer gevonden (stond op de kast), maar kan de originele xp cd niet meer vinden, opnieuw installeren (en xp herstel via originele cd) wordt dus een probleem.
Iemand nog ideen?
 
Is dit echt een systeem/softwareprobleem, of kan het ook zijn dat mijn harddisk beschdigd is (ondanks dat hij bij chkdsk geen fouten geeft)?
Handig om te weten, voordat ik de hele pc opnieuw installeer en volgende week (of halverwege) weer hetzelfde heb.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan