XP start niet meer op na instellen veilge modus

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dave35nl

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2002
Berichten
216
XP start niet meer op

Hallo,

Ik wilde mijn PC opstarten in de veilige modus om een virusscan te doen, nadat ik dit had geprobeerd met F8 wat niet lukte heb ik met MSCONFIG de instelling aangevinkt dat deze in de veilige modus moet opstarten.

Dit werkt echter niet, telkens na het opstarten start windows en na een tiental seconden wordt het beeld zwart en start de computer opnieuw op waarna het ritueel opnieuw begint.

Weet iemand hoe ik dit kan herstellen, nou kan ik met de cd van BartPE wel regedit opstarten, kan ik daar iets instellen dat de computer weer normaal opstart, of is er een andere opties ?
 
Laatst bewerkt:
Dave35nl zei:
telkens na het opstarten start windows en na een tiental seconden wordt het beeld zwart en start de computer opnieuw op waarna het ritueel opnieuw begint
Komt de PC tot het Windows Logo met blauwe voortgangsbalk? Start dan de PC en druk herhaaldelijk op F8 zodra de BIOS-meldingen of een Fabrikanten-logo zijn voorbij gekomen. Op die manier kom je in het menu waar je kunt kiezen voor Veilige modus. In veilige modus msconfig en de opstart weer op normaal zetten.
 
Hoi,

Ik heb het probleem niet helemaal duidelijk omschreven, het probleem met F8 is dat ik wel in het keuze menu kom voor de veilige modus maar ook dan gebeurt hetzelfde als wat nu gebeurt.

Ik kan ook kiezen voor normaal opstarten maar de instelling in msconfig bepaalt waarschijnlijk dat dit niet gebeurt.
 
Duidelijk. Lukt het om met de Setup CD van Windows in de Recovery Console te komen? Dan zou je de opdracht fixboot kunnen geven.
 
Hoi,

Het is gelukt, ik heb mm.b.v. bartPE boot.ini geopend en daar stond iets met savemod, dit heb ik weggehaald, meer geluk dan wijsheid waarschijnlijk maar, het resultaat, dat is wat telt.

Bedankt voor de moeite !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan