xp start niet meer op, zwart scherm!

Status
Niet open voor verdere reacties.

lageweg

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2004
mijn pc liep vast en probeerde hem opnieuw op te starten, maar welkomscherm bleef staan en muis aanwijzer deed niets meer, opgestart in veilige modus en systeem herstel gedaan, maar nu blijft xp steken, na opstartlogo, bij zwart scherm met vastzittende muisaanwijzer, kan alleen nog maar in veilige modus komen!
Wat kan ik nog proberen, zonder opnieuw xp te installeren?

Ron.

Start op in veilige modus en voer dan START > RUN > MSCONFIG uit. Op het tabblad opstarten kan je alle programma's uitschakelen die normaal gesproken met xp mee opstarten. Het is een beetje uitproberen welk programma voor de problemen zorgt.

Heb 2 prog bij opstarten weggehaald msn en cfmon, er staan er nog 3 kan ik alles weghalen?
Hij deed nu voor het eerst een soort scandisk, maar bleef daarna weer op zwart staan.

Hij doet het weer!

Het bleek aan 1 van 3 prog te liggen 2 van norton en 1 van zonelabs.
Hoe moet ik deze herstellen want ik heb ze wel nodig!

Ff de-installeren in veilige modus, opnieuw opstarten en dan opnieuw installeren ;)

Alles weer ok met alle bestaande opstartprog's, wat bleek een ondeugdelijke netwerkkabel was het probleem, alleen zit ik nu met het volgende; telkens als ik nu opstart verschijnt het chkdsk programma en gaat de D-schijf scannen, hij vindt geen problemen, hoe kom ik hier vanaf?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan