XP start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Satangel

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2006
Als ik onze PC met Windows XP Home Edition wil opstarten, krijg ik de keuze tussen:

Veilige Modus
Veilige Modus met Netwerkmogelijkheden
Veilige Modus met Prompt opstarten

Laatste werkende configuratie

Normaal starten

Geen van deze mogelijkheden werken...
Welke mogelijkheden heb ik nu nog, naast formatteren?

Satangel

Had laatst een XP PC, met hetzelfde probleem, alle mogelijke tools erop los gelaten, bleek de partitietabel vern...., kwam ik op het glorieuze idee, achteraf gezien, om de partitie met Acronis Disk Director, in een logisch station te veranderen, en weer teruggezet naar een primaire partitie, werkte deze schijf weer, had hem wel eerst in mijn PC erbij gezet.

Misschien werkt het volgende ook, opstarten met de XP cd, naar de herstelconsole gaan, en daar een chkdsk /r uitvoeren, bij mij werkte die optie niet, evenmin alle schijf repairprogjes die je maar kunt vinden.

Geen van alle doen het?

Dan kan je een Windows Repair doen.
Daarmee houd je al je data/instellingen en programma's en wordt alleen Windows opnieuw geinstalleerd.
Hier lees je hoe je een Windows Repair doet.

EDIT: verkeerde link, dit is hem!

Laatst bewerkt:
Herstelconsole gebruiken, maar dan moet je wel redelijk pc onderlegd zijn. Ik heb 'm een keer bij iemand moeten / mogen gebruiken, maar DAAR word je niet vrolijk van........

Ik denk dat je het best een herstel installatie m.b.v. de Windows CD kunt proberen en idd. anders een format.

Oneindig veel belangrijker (zeker naar de toekomst toe) is echter de vraag WAT er is gebeurd, dat je nu dit probleem hebt.

Geen van alle doen het?

Dan kan je een Windows Repair doen.
Daarmee houd je al je data/instellingen en programma's en wordt alleen Windows opnieuw geinstalleerd.
Hier lees je hoe je een Windows Repair doet.

Je link klopt niet, en als ik de PUNT verander in een ., kom ik op een filmpje ivm een sollicitant....

Ok, ik heb nu de partitie waar het minst op stond geformatteerd, en op die partitie heb ik nu Windows geinstalleerd...
Maar nu is mijn vraag:

Is het erg dat ik twee versies van Windows heb staan op mijn PC?

Ok, ik heb nu de partitie waar het minst op stond geformatteerd, en op die partitie heb ik nu Windows geinstalleerd...
Maar nu is mijn vraag:

Is het erg dat ik twee versies van Windows heb staan op mijn PC?

Dus je hebt nu 2 partities met 1 goede Windows XP die het doet, en 1 die het niet doet?

Als je extra schijftruimte wil kan je beter degene die het niet goed doet, verwijderen.
En dan moet met format.
Maar als je dat niet erg vind..

Laatst bewerkt:
Ik heb nog zo'n 150 GB vrij op mijn PC, dus ik zie niet echt in waarom ik zou formatteren :).

Ik ga nu gauw alles in orde brengen en de nieuwste beveiligingsupdates downloaden en installeren.

Ik laat het jullie weten wanneer ik weer problemen heb.

Iemand een idee?

Laatst bewerkt:
Vraagje,

Ik heb nu dus twee Windows versies op mijn PC staan, en de werkende versie van Windows, doet alsof mijn PC geformatteerd is...

Maar al mijn data staat op de PC, gewoon op een andere Windows versie (degene die kapot is )

Hoe kan ik nu al mijn dat ook in die nieuwe Windows steken?
Zoals het menu start, de drivers voor mijn video en geluidskaart, en zoverder?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan