XP start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sizer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 aug 2007
Beste mensen!

Ik ben nieuw op dit forum. hallo allemaal :)

Nadat ik gister een blauwscherm te zien kreeg en daarna niet meer heb op gestart start mijn pc vandaag niet meer op. Ik heb de foutmelding alleen niet opgeschreven :( Als ik de pc opstart blijft hij hangen bij de blauwe balk. De balk laadt wel een aantal keer, maar loopt op een gegeven momen vast. Nadat die om en nabij 2 minuten zo vast staat valt de pc uit. Tijdje terug had ik al problemen met mijn videokaart, toen ik de stuurprogramma's daarvan had bijgewerkt deed die het weer. Nu vermoed ik dat de geluidskaart moeilijk doet. (Ik kan in veilige modus geen muziek spelen en de pc geeft geen audioapparaat weer, maar wellicht is dat normaal in veilige modus?!) Veilige modus doet het dus wel...
Vervelend genoeg loopt de pc vast zonder een foutmelding te geven, zodat ik niet weet waar het aan ligt. Hebben jullie tips wat het zou kunnen zijn of hoe ik het probleem zou kunnen ontrafelen?! Ik hoor het graag, want....is niet leuk dit :evil:

Alvast bedankt!

Wanneer je zelf denkt dat het de geluidskaart is, die even verwijderen en opnieuw opstaren...

Maar ik denk niet dat dat de oorzaak is, maar niet geschoten is altijd mis

Hoi !

Kijk es via Rechtsklikken Deze Computer - beheren - logboeken naar de meest recente foutmeldingen en plaats die hier.

Als je PC in de veilige modus wel normaal opstart heb je in principe een drivers-probleem, maar met een foutmelding weten we meer.

Greetz,

Harry.

Doe in de veilige modus een system restore (systeem herstel) naar een paar dagen geleden. Mogelijk zijn zo de problemen simpel en snel opgelost.

Doe in de veilige modus een system restore (systeem herstel) naar een paar dagen geleden. Mogelijk zijn zo de problemen simpel en snel opgelost.

Dit heb ik eerder al gedaan maar heeft helaas niet geholpen.

Sowieso bedankt voor jullie reacties!

Ik heb harry's raad opgevolgd. dit zijn de uitkomsten:

DCOM kreeg foutmelding 'Deze service kan niet in veilige modus worden gestart. ' bij het starten van de EventSystem-service met de argumenten '' om de server
{1BE1F766-5536-11D1-B726-00C04FB926AF} te starten

De volgende opstartstuurprogramma's zijn niet geladen:
AFD
eeCtrl
Fips
intelppm
IPSec
MRxSmb
NetBIOS
NetBT
RasAcd
Rdbss
SCDEmu
SRTSPX
SYMTDI
Tcpip
Tcpip6

De IPSEC-services-service is afhankelijk van de IPSEC-stuurprogramma-service, die vanwege de volgende fout niet kan worden gestart:

Een apparaat dat op het systeem is aangesloten, werkt niet.

De Apple Mobile Device-service is afhankelijk van de Stuurprogramma voor TCP/IP-protocol-service, die vanwege de volgende fout niet kan worden gestart:

De IPv6-hulpservice-service is afhankelijk van de Microsoft IPv6-protocolstuurprogramma-service, die vanwege de volgende fout niet kan worden gestart:

De TCP/IP NetBIOS Helper-service is afhankelijk van de AFD-service, die vanwege de volgende fout niet kan worden gestart:

De DNS Client-service is afhankelijk van de Stuurprogramma voor TCP/IP-protocol-service, die vanwege de volgende fout niet kan worden gestart:

De DHCP Client-service is afhankelijk van de NetBios over Tcpip-service, die vanwege de volgende fout niet kan worden gestart:

Zou het hier om de geluidskaart gaan?! Zo ja, hoe haal ik die er netjes uit :)

Hoi !

Gooi eerst eens alle externe apparatuur eraf (I-pod ?), netwerkprinter, extern modem ?

Het gaat over externe apparatuur (de IPv6 doet niets terzake momenteel), en ik kan niet raden wat je allemaal hebt aangesloten, c.q. drivers geinstalleerd.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Gooi eerst eens alle externe apparatuur eraf (I-pod ?), netwerkprinter, extern modem ?

Het gaat over externe apparatuur (de IPv6 doet niets terzake momenteel), en ik kan niet raden wat je allemaal hebt aangesloten, c.q. drivers geinstalleerd.

Greetz,

Harry.

Dank je.

Deze apparaten heb ik extern aangesloten op usb:

- wireless internet usb
- printer
- midi keyboard
- draadloos toetstenbord
- Soms sluit ik mijn Ipod aan en soms mijn telefoon

Is het de bedoeling dat ik de software hiervan eraf moet gooien?

En heb je nog meer info nodig?

Alvast dank

Hoi !

Tja, je kunt zelf toch ook lezen ?

Er is een corrupt extern apparaat op je PC aangesloten.

Welke dat exact is, moet je door eliminatie uitzoeken, als je geen andere aanwijzingen hebt.

Ik ga er vanuit dat je alle update's geinstalleerd hebt en over een legale XP-versie beschikt.

In eerste instantie verdenkt ik de wireless network stick, gezien vele meldingen gaan over je internet verbinding .

Gewoon alles extern verwijderen incl. de stuurprogramma's, en dan 1 voor 1 installeren en kijken waar het mis gaat.

Greetz,

Harry.

zoiezo even usb apparaten verwijderen, ook kan je nog even kijken bij deze computer, rechtermuisknop eigenschappen, hardware, apparaatbeheer, als daar een of meerdere dingen worden aangewezen met een geel uitroepteken probeer dan deze te verwijderen, ik heb dit probleem ook gehad, en op deze manier werkte het.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan