XP start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

handigzeg

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 mei 2011
mijn computer (windows XP) start niet meer op.
waarneer ik de computer opstart krijg ik dat scherm waarin je kan kiezen of je hem in gewone of veilige modus etc... geen van alle werkt.
windows laad, dan een sec lang een blauw scherm met tekst (al weer weg voor ik het kan lezen) en dan start die opnieuw op, steeds weer.
windows opnieuw instaleren is geen optie! kan niet op de opdracht-promt komen.
huisgenoot was spelletje aan het spelen (the-sims 2) was even weg gegaan, in tussentijd... geen idee wat er gebeurt is, maar toen hij terug kwam om spel te vervolgen, was computer uit, en kreeg ik dit probleem, nooit eerder gehad!
:confused:
iemand pleace een oplossing? is een computer van DELL (geen laptop!)

bij voorbaat dank:thumb:

Laatst bewerkt door een moderator:
Maak eens een foto van dat blauwe scherm en plaats deze eens.

Als we niet onder ogen krijgen wat mogelijk de oorzaak is, vrees ik dat repareren m.b.v. installatiecd nodig zal zijn.

Hoi,
welkom op Helpmij
windows opnieuw instaleren is geen optie! kan niet op de opdracht-promt komen.
sinds wanneer moet je de prompt gebruiken om Windows opnieuw te installeren?
Stop de herstel cd erin die je wss van Dell hebt gekregen en kijk wat de opties op die cd zijn.
Laat de pc wel opstarten van het cd station (F10-F11 of Deltoets)
Geef anders het type e/o model/serienr. door van je Dell.

Kun je in de Veilige modus opstarten?
Probeer dan in de Veilige modus te opteren voor "Automatisch opnieuw opstarten bij systeemcrash uitschakelen". Misschien krijg je daarna een BSOD met een stopcode en dan komen we verder.

nee, kan niet in de veilige modus opstarten.
wat de oorzaak is weet ik niet, heb ook geen cd van windows zelf tot beschrikking :( (stom he?)
is er een andere manier, zonder hem te laten repareren?
kan het zijn dat de harde schijf vol zit en dat hij daarom niet meer opstart??

Je zou een Win cd van een vriend/kennis kunnen lenen.

ok, en dan? heb ik dan geen code of wachtwoord ofzo nodig? en dat betekend dat ik de computer geheel opnieuw zal moeten instaleren toch?
toch bedankt voor alle reactie's zover:thumb:

Opnieuw installeren is niet direct nodig, je kunt dan de herstelconsole gebruiken om e.e.a. proberen te fixen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan