xp start niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peter Deen

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2007
Berichten
12
Opeens kan ik mijn pc niet meer opstarten. Hij blijft in een vicueuze circkel. Elke keer wordt gevraagd in welkew modus ik wil opstarten, dan gaat dat gebeuren, vervolgens zwart scherm en dan weer opnieuw. Geprobeerd via de XP cd te herstellen fixboot gedaan en fixmbr plus chkdsk maar dat helpt niet. XP wil niet starten, wie weet wat ik nu moet doen om mijn data niet te verliezen?
Qmotion PC met windows xp
Graag advies en hulp!!!!!!!!!!!!!
 
uhm ga naar de computer reperateur en vraag of ze je harde schijf op een geheugen kastje kunnen zetten en dan helemaal opnieuw instaleren
 
Peter Deen;3314175 Geprobeerd via de XP cd te herstellen fixboot gedaan en fixmbr plus chkdsk maar dat helpt niet. Graag advies en hulp!!!!!!!!!!!!![/QUOTE zei:
heb je het precies zo gedaan?? en in deze volgorde

chkdsk (kijken of je harde schijf nog wel werkt...

fixboot
fixmbr

bootcfg /rebuild (en dan als naam windows xp professional geven)

want als ik bij jou zo lees ben je bootcfg vergeten
 
Van alles geprobeerd, precies de volgorde gebruikt die genoemd wordt. Maar niets werkt. Het laatste wat ik te zien kreeg was: bootcfg /rebuild is niet mogelijk ivm mogelijk beschadigd bestandsysteem dat controle door bootcfg verhinderd. Gebruik chkdsk als u schrijffouten wil opsporen. Chkdsk /p werkt ook niet. Herinstallatie van xp lukt ook niet. Er wordt van talloze bestanden gezegd (o.a. dll bestanden) dat ze niet gekopieerd kunnen worden. Dus ??????????????????
 
Bedankt voor alle hulp. Maar chkdsk werkt niet en nu krijg ik het bericht bij een volledige installatie van XP professional en ook bij 7, dat de HDD kapot is. Vreemd is dat ik met behulp van een programma mini windows xp wel bestanden van de schijf heb kunnen halen.
In ieder geval bedankt.
 
Probeer nadat je de stroom van de PC hebt gehaald,de kabel van je hardeschijf in een andere(de zelfde soort) aansluiting te plaatsen op je motherbord,niet geschoten is altijd mis.:thumb:
 
Ik hoop niet dat het dezelfde onvergeeflijke fout is die ik eens maakte.
Bios had de opstartschijf veranderd, er zaten twee in en hij startte op van de dataschijf.
Ik kwam er achter toen ik alles had teruggezet met een image
Henk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan