xp start niet meteen op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

BOBO Ricky NL

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2005
Hi alle helpmijers

Ik heb weer eens een probleem :p

Als ik mijn comp aanzet dan boot hij gewoon niet... Hij doet niks alleen maar stroom verbruiken :p En moet hem dan ook reseten, soms dan doet hij het na 1 keer boten, maar soms moet het vaker, zelfs tot de bios toe, ( ASROCK zal ff DXdiag TXT bij voegen ) En dan zegt ie : Your computer have failed to start normaly X times press F2 to enter setup or waight 10 sec to contineu.,.... OF zo iets, ben niet zo goed in engels, en als ik dan gewoon w8 dan doet hij het gewoon hij start op en verder geen problemen, ( behalve met mijn spellen, maar daar zal ik een ander Topic over beginnen, om anderen niet te verwarren ) Weet niet of dit precies het zelfde is wat jij hebt Tjima, maar vondt het er wel veel op lijken,.... Dus mensjes... HELP MIJ. :p Enne dit is schijnbaar een andere vraag dan die is gepost eerder dus ik hoop dat iemand een antwoord heeft ik zelf ben nogal een beetje het spoor bijster :confused:

Greetzzzz BoBo

Ok, ok... Dingetje gevonden :P

Srry Puppy voor al dit gedoe ben ook een noob e he :P maar ga dan idd maar ff mijn vraag aanpassen ^^
Komt zo een txt aan

Laatst bewerkt:
Ik heb je vraag verplaatst.
een vraag in een andere vraag plaatsen is bij ons niet toegestaan......ook al denk je dat het hetzelfde is.
Dan neem je maar een abbonnement op de vraag.
Ook zie ik niet in waarom je deze gegevens allemaal plaatst.
je kunt daar een document van maken dat niet groter is dan 100kb en dat bijvoegen.

verder heb ik geen antwoord op je vraag en wens ik je veel suc6 met het oplossen van dit probleem.

Heb je (korte tijd geleden) XP opnieuw geinstalleerd? Heb je toen gecontroleerd of je HD Sata/Raid controllers nodig had? En heb je in de Setup met F6 een diskette met die controller geinstalleerd?

Als je problemen met die opstart blijft houden, ga dan naar de Support en download vanAsrock en download en installeer de VIA 4 in 1 driver ver: 4.56. Dat zijn de drivers/controllers voor je moederbord.

Als dit niet aan de orde is, ga dan na een herstart van je PC de setup van de BIOS in (zo te zien met F2) en zoek op: de Default of Optimal Default Setting, selecteer die en Save and Exit.

In Windows, klopt het het dat je twee gamepads van Logitech via USB hebt geinstalleerd? Als dat de bedoeling is, prima, maar anders er één verwijderen.

Er zijn ook twee muizen geinstalleerd, als je het zo wilt, mooi, anders voor één kiezen.

Eumz, ja... Ik verwijder mijn versie van XP zo'n iedere 3 maanden... Alleen maar om van de spyware en andere **** af te komen, ik gebruik wel Hitman, maar krijg soms toch het id dat die niet alles pakt. Vandaar dat ik altijd een clean install doe... Enne HD Sata/raid ?? Dat is toch die smalle stekker voor als je zo'n new age HD hebt toch ??? Enne, ik heb maar 3 HD's en geen 1 daarvan is volgens mij HD Sate/raid :p Mare, ik heb wel zon stekkertje er bij gekregen toen ik het mobo gekocht heb. Dus ik zal eens naar de site gaan van Asrock en daar ff de drivers downloaden en instaleren.... Eens kijken wat ie dan doet...

Hihi Ja idd... Heb idd 2 muisen en 2 usb Rumble packs... Die Rumble packs die moeten er aan blijven want daar speel ik iedere dag mee, samen met mijn broer... En die muisen is een beetje vaag verhaal maar, ik heb sinds kort een draadloos toetsen bord gekocht van Trust... En dat was dus eigenlijk een dikke no no... 34 euries, zo door de plee, het toetsenbord doet het wel goed, maar mijn muis valt soms uit ;) vandaar ook dat ik nog 1 seriële muis er aan heb hangen alleen zodat ik verder kan....

Greeetzzzz BoBo, ik laat horen als het mij gelukt is

Elke drie maanden een nieuwe installatie....dan weet je ook wel hoe je je geluidskaart weer aan de praat kunt krijgen
Of is dit de eerste keer op deze pc?

Hitmanpro.....maakt meer kapot dan je lief is.
Verwijder deze....
gebruik voor de spyware spywareblaster
en voor de virussen de gratis software van AVG

spywareblaster 1 keer per week updaten en dat is het.
als je denkt dat je toch rotzooi op je pc hebt dan gebruik je de online scan van Ewido

Laatst bewerkt:
Elke drie maanden een nieuwe installatie....dan weet je ook wel hoe je je geluidskaart weer aan de praat kunt krijgen
Of is dit de eerste keer op deze pc?

Euhmz, hoezo is er wat mis met mijn geluidskaart dan?? Ik heb problemen met het opstarten :cool: Maar heb hitman verwijdert en spyware blaster erop gezet, ga eens kijken wat die alemaal vindt, bedankt voor de tips... Mare AVG hoef ik niet... Draai namelijk NOD 32 en dat vinden jullie vast niet erg ;)

Greetzzz BoBo

p.s. Heb verder nog geen problemen meer gehadt met opstarten, tenminste... Heb hem uitgezet en toen weer aan, en hij deed het in 1 keer... Het is toch nog wel ff afw8en of hij het blijft doen natuurlijk, maar tot dus ver werkt het... Zodra het geval terug komt dan meld ik dat....

Greeetzzz BoBo

Ach ik zat met twee vragen tegelijk te knutselen......daarom geluidskaart.:o
Nod32 bij ons aangeschaft........nee dan hebben we geen probleem.

Ok, hij doet het nu nog maar 1x, dus hij start nog steeds niet meteen op, maar als ik hem 1x reset dan doet hij het 9 van de 10 keer het nu wel, dus daar ben ik allang blij mee, als iemand een permanente oplossing heeft hoor ik dat graag, maar tot die tijd vindt ik dat deze vraag wel is opgelost....

Greetzzzz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan