Xp start niet op door ntfs.sys

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stanley19

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Hi,

Mijn PC start niet meer op.
Ik krijg telkens de foutmelding :

Windows kon niet opgestart worden omdat dit bestand beschadigd is of is verwijderd. C:/windows/system32/drivers/ntfs.sys

Ik maak gebruik van XP pro en mijn cdrom speler werkt niet, is compleet doorgebrand en vastgelopen.

Mijn diskettestation als ik er een diskette instop, vertelt me dat er een ongeldige diskette inzit.

Ik wil dus dat bestandje ergens vandaan halen en dat dan via mijn diskette kopieren naar de betreffende locatie. Maakt het overigens uit of ik gebruik maak van het bestand dat op Xp home staat of XP pro?

Wie kan me helpen.

Veilige modus werkt niet, want dan krijg ik ook dezelfde foutmelding.

Wat voor diskette stop je er in, als het geen opstart diskette is geeft hij natuurlijk altijd die melding.

Ik kan toch gewoon in MS dos komen met f8?

Ik wil enkel dat bestand weer kopieren naar de juiste map.

is je schijf NTFS geformateerd?? zo niet als het Fat32 is kan je met opstart schijf van win 98 ofzo in dos komen en zo dat bestandje kopieren

Ok, opstarten met F8 en kiezen voor veilige modus met opdracht promt.

hoe kopieer ik dat ookalweer

want in msdos kom ik wel

maar

copy a:\ntfs.sys c:\windows\system32\drivers

dat probeerde ik maar dat werkt niet.

C: intikken dan kom ik niet in de C: directory, stationsaanduiding is ongeldig

Laatst bewerkt:
Geplaatst door vanschagen
is je schijf NTFS geformateerd?? zo niet als het Fat32 is kan je met opstart schijf van win 98 ofzo in dos komen en zo dat bestandje kopieren

hij is wel ntfs geformatteerd , gebruik nu ook die win 98 opstartdiskette kom wel in ms dos maar zie bovenstaande foutmelding kan ik de C: niet bereiken en dus ook niet kopieren.

Opstart diskettes

Ik zag in de antwoorden (van JoZo) de link naar de opstart diskettes van XP.
http://www.microsoft.com/downloads/...db-5039-4955-bcb7-4fed408ea73f&DisplayLang=nl

Als je daar mee op start kom je in setup en kun je door repair te kiezen in de herstel console komen. Die kan wel naar NTFS kopiëren.

Het is een namaak dos, maar werkt goed.

Desnoods kun je bij een collega de opstartdiskettes maken via een XP CD-rom.

Eric.

P.S. Dat is de rede dat ik vaak hestelconsole installeer als tweede optie.

Laatst bewerkt:
ok
dan wil ik dat bestand uitvoeren krijg ik de volgende foutmelding

Bijlagen

• foutmelding(1).jpg
    foutmelding(1).jpg
    15,3 KB · Weergaven: 25
Dat is een bekende

Heeft met autoexec.nt te maken, ben geen fervent XP'er, maar zag die vraag vaak langs komen, er is een oplossing voor, maar ik weet hem niet zo snel, zoek maar even op helpmij, ik ga nu weg.

Helaas ben er morgen weer.

Eric.

ok ik heb nu 6 diskettes

wat moe tik nu precies doen?

1 voor 1 erin doen?

En dan recovery of herstel drukken? of???

Kom ik zo in C:? (DOS)

bij disk 3 krijg ik de volgende melding kan het bestand setupdd.sys niet in het geheugen laden. Foutcode is 4.

Setup kan niet doorgaan.:mad: :mad: :mad:

Hallo Stanley

Ben niet thuis in foutcodes, maar heb een paar keer meegemaakt dat het maken van de diskettes niet goed verliep, waardoor hij bepaalde dingen niet kon laden, toen nieuwe diskettes gemaakt waarna het wel lukte.

Mogelijk is dit bij jou ook het geval.

Zal bij mij wel zijn omdat die diskettes er al jaren liggen. Zover ik mij herinner schrijft makeboot een immage weg, dus als er een bad-sector op zit gaat het fout.

Eric.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan