xp start niet op, hij herkent harde schijf wel maar laad windows niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

thermisol

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2010
Berichten
52
hallo sinds een paar dagen is mijn pc kapot, ik scande mijn computer met malwarbytes en het liet zien dat ik een paar virussen had,na de verwijdering vroeg de pc om opnieuw op te starten en dat deed ik.

toen de pc opnieuw op wou starten zag hij wel mijn HD en dvd rom laadde door tot hij wou gaan booten (dus ik kreeg zwartscherm met knipperend tekentje links in de hoek - <--dat tekentje en toen het scherm weg ging kreeg ik een gewoon zwart scherm waardoor hij windows niet laad.

ook heb ik op f8 gedrukt voor boot menu maar er stond geen veilige modus opstarten tussen,alleen vanuit waar ik wilde opstarten

ik hoop voor een oplossing


mvg,


thermisol
 
ok,zal het proberen maar momenteel heb ik geen win xp cd thuis liggen, anders had ik wel eerst gekeken of ik het daarmee kon maken.

maar zorg dat ik er vandaag 1 heb en dan post ik wel of het gelukt is



in iedergeval heel erg bedankt :thumb:
 
bij chkdsk: het volume lijkt een of meer onherstelbare problemen te hebben

fixboot: fixboot kan het systeem station niet vinden, o fhet opgegeven station is ongeldig

fix mbr: hte lijkt erop dat deze computer een niet standaart of ongeldige mbr heeft

fixmbr kan de partitie bellen beschadigen als u doorgaat
 
Het klinkt naar een beschadigde e/o kapotte schijf,geef ff aan hoe oud de schijf ongeveer is.
Volg evt. deze link en probeer met de aanwezige tools je bestanden veilig te stellen,harddisk te testen enz.
 
morgen komt een vriend van me helpen,maar het rare is dat hij in de bios wel angeeft dat hij de hardeschijf vind dus het lijkt niet of dat hij kapot is,verder zal ik ff de instructies volgende van de link de je me gestuurd hebt
 
Dat de schijf door het BIOS wordt gezien zegt verder niets over de status van de schijf. Gisteren had een neefje van mijn vrouw ong. hetzelfde probleem tijdens de hardwarecontrole bij opstarten kreeg hij telkens een BSOD,maar omdat bij herstelopties "auto opstarten" was aangevinkt herstartte hij steeds,na een en ander gecontroleerd te hebben heb ik uiteindelijk voor een repair (Windows cd v.h. geïnstalleerde OS) gekozen (deze Windows installatie herstellen) en het probleem was opgelost,voorlopig althans want ik heb hem geadviseerd zo vlug mogelijk een externe schijf te kopen waarop hij zijn bestanden kan veilig stellen.
 
we zijn nu bezig, we hebben er een andere hardeschijf bij gedaan met xubuntu die doet het wel gewoon hardeschijf draait ook maar we zien hem niet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan