xp start niet op, meldt zich af

Status
Niet open voor verdere reacties.

JannyBiglaar

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2003
Na een domme actie van mezelf werkt XP niet meer na behoren.
Nadat Norman een virus ontdekte heb ik de gehele pc laten scannen en alle gevonden items in quarantaine laten plaatsen.
Dat was de domme actie van mij, omdat nadat ik de pc opnieuw op wilde starten tijdens het opstarten bleef hangen in het windowsXPscherm dat steeds om het wachtwoord van de gebruiker vroeg.
Dit wachtwoord heb ik nooit zelf ingesteld dus weet ook niet wat deze is.

Toen heb ik de officiele windowsXP cd er opnieuw over heen laten lopen in de hoop dat de pc weer gewoon door zou starten.
Helaas, ook dit werkt niet.
Nu blijf ik hangen in het welkomsscherm van XP, klik op gebruiker en zie dan dat ik automatisch wordt afgemeldt.
Kom dus niet verder dan dit welkomsscherm en kan dan nog alleen maar afsluiten.

Zou iemand me misschien verder kunnen helpen?
Als ik naar de computerzaak ga voor hulp wordt alles gewist en XP er opnieuw opgezet en ben ik dus alles kwijt.:confused:

Ik gebruik nu de pc van mijn vriend.

Heb dus XP opnieuw geinstalleerd en wordt nu dus automatisch afgemeldt.
Moet eerlijk zeggen dat ik niet weet hoe ik het programma GetDataBack op mijn pc aan de loop krijg aangezien ik dus niet verder kom dan opstartscherm die me afmeldt.

U heeft dus de C schijf geformateerd (quick format dan valt namelijk bijna alles terug te halen) en toen windows XP opnieuw geinstalleerd nadat dit probleem optrad???

Zo ja dan kunt u oplossing 2 uitvoeren

Sorry, maar ben bang dat dit me boven de pet gaat.
Het enige wat ik gedaan heb nadat windowsXP om een wachtwoord vroeg is de officiele WindowsXP cd-rom opnieuw laten installeren.
Volgens mij staat alles nog wel op de pc maar zijn de benodigde opstartitems in quarantaine gezet bij Norman.
Ze zijn er dus wel, alleen kan ik er niet bij.
Heb optie 2 die u me aangaf wel geprobeerd door te lezen maar snap er dus niets van.....:confused:

U kan uw HD als slave hangen in een andere (werkende) computer en al uw data kopieeren. :thumb:

@Computerdoc
Er zijn 2 oplossingen voor dit probleem
1: Herinstalleer inderdaad windows en gebruik vervolgens een programma als GetDataBack om vrijwel alles terug te halen en te herplaatsen of
2: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;892893

succes
Een slecht advies naar mijn idee en nogal arrogant om even te stellen dat er voor dit probleem 2 oplossingen zijn.

Verder geef je niet aan wat voor soort herinstallatie je bedoelt en tenonrechte concludeer je in onderstaande quote dat JannyBiglaar geformatteerd zou hebben :confused:
U heeft dus de C schijf geformateerd (quick format dan valt namelijk bijna alles terug te halen) en toen windows XP opnieuw geinstalleerd nadat dit probleem optrad???
Ook geef je,te laat, aan dat als dit al zou moeten,dat het een "quick format" zou moeten zijn.

@ JannyBiglaar
Ik zou maar even pas op de plaats maken voor je verder gaat,ik kom hier zo op terug.

Greetz

U kan uw HD als slave hangen in een andere (werkende) computer en al uw data kopieeren. :thumb:
Om te beginnen is dit zeer zeker een beter advies,laat dus even weten of dit mogelijk is.

Geef ook even aan,of je over meerdere partities beschikt,zodat het ook te overwegen is om een BartPE Live cd te maken om de data veilig te stellen.

Kan iemand me dan misschien (heel simpel) stap voor stap uitleggen hoe ik dat doe?
En hoe kom ik er achter of ik over meerdere partities beschik?

Ik heb wellicht een iets gemakkelijker oplossing gevonden.
Toen heb ik de officiele windowsXP cd er opnieuw over heen laten lopen
Er van uitgaande dat dit dus geen z.g.n. "recovery cd " is,maar inderdaad de installatie cd met minimaal SP1,stel ik voor een BartPE Live cd te maken met een password recovery cq resettool.

Hier een handleiding daartoe,het is echt minder ingewikkeld dan het misschien op het eerste gezicht lijkt.

http://www.helpmij.nl/forum/showpost.php?p=1746591&postcount=15

Alleen hier nog even de ( Sala's) password plugin ophalen en toevoegen.

http://www.sala.pri.ee/renew_1.0-RC2.cab

Als er vragen zijn horen we het wel.

Greetz

Uiteindelijk ben ik toch maar naar de pc winkel gegaan en deze heeft er opnieuw windows opgezet omdat deze volgens hem beschadigd was.
Kosten: EU50,00........:(
Hij adviseerde een externe harde schijf te nemen zodat bij een volgend probleem windows niet beschadigen zou.
In ieder geval bedankt voor de informatie allemaal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan