Xp start niet op zonder cd

Status
Niet open voor verdere reacties.

DriverX

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2001
hallo,

Nadat ik de inhoud van mijn PC over gezet hebt in een nieuwe kast met een hardeschijf uit een DELL computer, heb ik problemen met windows

Ik heb XP opnieuw geinstalleerd maar nu start die niet op zonder de windws cd.
Als ik die er uithaald en ik start de PC opnieuw op dan krijg ik DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER te zien.

Ik heb partitie C:\ verwijderd en weer aangemaakt maar blijft na installatie dit steeds doen / geven.

Krijg ook NVIDIA boot Agent te zien en CLIENT MAC ADDR: 00 0c .........(heeft die nooit eerder laten zien tijdens opstarten)

Ik denk dat het boot gedeelte van je harde schijf kapot is. Dan krijg je inderdaad te zien dat die niet kan opstarten.

Sommige moederborden proberen als ze niet kunnen opstarten van de harde schijf om op te starten via het netwerk.
daarom krijg je dit te zien. "NVIDIA boot Agent te zien en CLIENT MAC ADDR: 00 0c ....."

Probeer is een andere harde schijf in de computer te hangen en windows daarop te installeren. Of de harde schijf die je nu hebt in een oude computer te hangen en kijken of die daar wel werkt.

Laatst bewerkt:
jij ben wel erg snel met opgeven rchood :rolleyes:
DriverX stel eerst de boel maar weer eens af in de bios.
beste is dat je default settings laad en dan gaat afstellen.
aangezien boot op netwerk aan staat is er toch iets verkeerd gegaan met de instellingen.

hoeft niet perse iets verkeerd gegaan zijn in de bios. Ik heb met meerdere moederborden gewerkt en bij redelijk veel moederborden staat het standaard. En daarin tegen geef ik niet snel op. Zelf heb ik een server beneden draaien die van de cd moet opstarten omdat het boot gedeelte op de harde schijf kapot is. Ik heb al wel het nodige meegemaakt met computers en weet er best wel veel vanaf. al zeg ik het zelf :P :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan