XP start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lars93

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2008
Hallo allen,

Ik heb een probleem met een van onze laptops.
Als hij opstart komt hij in een scherm waar we kunnen kiezen hoe de Windows XP op te starten. Velige modus, normale modus of laatst bekende juiste configuratie. Bij alle modi krijg je het boot scherm van XP te zien, met bijbehorend blauw balkje. Na dit scherm start de laptop opnieuw op en kun je weer kiezen hoe je 'm op wil starten.
We hebben geen idee wat de oorzaak is, aangezien mijn zusje de laptop voor het laatst gebruikt heeft en niet thuis is. Wat te doen?

Alvast bedankt,
Lars

daar kan ik je bij helpen

Yo,

het zelfde probleem had ik met mijn laptop (die waar ik nu op schrijf) en hij doet het weer!

mijn advies; ga even naar je computerwinkel en laat daar even de harde schijf nakijken. bij mij heeft de computerwinkel even de laptop van binnen bekeken. En er zat een schroefje bij de harde schijf los. toen die weer op z'n plek zat deed de computer het weer.

Als het echt niet lukt doe je het volgende: op de onderkant van je laptop staat een kaartje. daarop staat als het goed is een herstartings code. Vraag even aan het personeel waar je die op de computer kunt invullen. als je de code hebt ingevuld, is je computer gereset.

!!!LET OP: ALS JE JE COMPUTER RESET GAAN DE GEGEVENS OP DE HARDE SCHIJF VERLOREN!!!

hey maak ze en veel plezier met je computer! :thumb:

Hoi Lars je kan de boot.ini aanpassen voor het opstartprobleem via start >> uitvoeren >> msconfig >> enter >> Tab Bootini . Laat de opstart paden eens controleren en geef daar aan dat de p.c. moet opstarten van af windows XP.
S6 ermee..
Pred...

Hoi Lars mocht dat niet werken gebruik dan dit tooltje klik
Onder tab change settings selecteer daar windows xp en save settings en je boot staat weer als van ouds.

Kun je ff aangeven wat voor 'n merk/type laptop je hebt?
Heb je er een installatie/recovery cd bij?

@1998
We proberen hier de mensen te helpen en niet meteen naar de pc-winkel te sturen,dan kunnen we net zo goed dit forum opheffen!

Hoi Lars je kan de boot.ini aanpassen voor het opstartprobleem via start >> uitvoeren >> msconfig >> enter >> Tab Bootini . Laat de opstart paden eens controleren en geef daar aan dat de p.c. moet opstarten van af windows XP.
S6 ermee..
Pred...

Uit de vraagstelling van TS begrijp ik dat hij de pc helemaal niet opgestart krijgt.

Uit de vraagstelling van TS begrijp ik dat hij de pc helemaal niet opgestart krijgt.
Sorry ik dacht dat die daarna gewoon opstarten, je hebt gelijk Mik .
Dan zal er idd wat meer info van de nootbook handig zijn met de optie voor gebruik van een recovery partitie / cd om hem weer in windows te krijgen.
Pred...

hoi

Bij opstart op f8 drukken (veilige modus)
Daarin uitvoeren-chkdsk/f/r-opnieuw opstarten en het zou moeten in orde zijn

gegroet

Hoi Mik,

als de computer niet opstart kun je eigenlijk niets anders doen. Dus zou ik als ik Lars93 was maar even daar om hulp vragen!:thumb:

Hallo allen,

Bedankt voor de massale reacties.
We zijn inmiddels bezig met checkdisk via de windows CD, hopen dat het zo werkt.
Mocht het niet werken laat ik het weten.

Lars

(PS het gaat om een HP Pavilion laptop)

Edit: hij is opgestart via de XP CD en alles werkt weer. Nogmaals bedankt voor het meedenken

Laatst bewerkt:
dan is toch weer alles in orde. fijn dat je nu niet op je zusje hoeft te mopperen (:p)

Groetjes, 1998

PS: het was fijn je te helpen. veel succes met je computer!:thumb:

Daarom wilde ik weten of je een windows cd had,maar je hebt 't zelf al opgelost :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan