Xp start op en blijft hangen op 'blauw aanmeldscherm'

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aaight

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2006
Probleemomschrijving:

Besturingssysteem: Windows XP SP3
Situatieschets: ik heb op andere partities oa. OS x86 geinstalleerd en debian, maar dit is gebeurd op partities die door windows xp zelf aangemaakt zijn, dus deze zouden geen probleem mogen geven. Nu wil ik windows xp opstarten en gaat hij niet verder in zijn boot dan het blauw aanmeldvenster waarop enkel het windows xp logo en de tekst 'windows xp' verschijnt.
Wat heb ik al geprobeerd?: ik heb geprobeerd van met chkdsk /r /p de schijf eens te controleren, heeft hij ook gedaan, maar heeft niets veranderd aan de situatie...

Weet iemand wat het probleem kan veroorzaken ? Of nog beter: hoe los ik dit op :D

Ik zou liefst van al geen format doen, omdat ik dan voor enkele tientallen programmas een nieuwe aanvraag moet doen voor de productcode en dit mij veel werk en tijd kost....

Ja, als je die erin doet in je drukt op R (Repair/Herstellen).
Het wijst zich vanzelf.

Laatst bewerkt:
Als je de cd erin doet krijg je iets als:
"Druk op een toets om vanaf de cd te starten".
Uiteraard druk je dan op een toets, vervolgens krijg je een scherm met 3 opties:

- XP Installeren
- XP Herstellen
- Installatie stopzetten

Je kiest dan dus voor XP Herstellen (druk op 'R').

Als je de cd erin doet krijg je iets als:
"Druk op een toets om vanaf de cd te starten".
Uiteraard druk je dan op een toets, vervolgens krijg je een scherm met 3 opties:

- XP Installeren
- XP Herstellen
- Installatie stopzetten

Je kiest dan dus voor XP Herstellen (druk op 'R').

Ik doe dit, maar dan kom ik in de XP Herstelconsole, wat eigenlijk een soot DOS prompt is ... Wat moet ik hier dan doen om die xp werkend te krijgen ?

Hoi !

Niet helemaal goed @RHPJS !

TS moet gewoon opstarten van de XP-CD, kiezen voor: Windows installeren.

Daarna krijgt hij de keuze: Windows-installatie repareren !

Dus: een z.g. repair-install: http://www.michaelstevenstech.com/XPrepairinstall.htm

Normaliter zou hij dan geen bestanden verliezen, alleen alles opnieuw updaten (alles is Windows, Office etc.)

Als je de herstel-console bedoelt: http://support.microsoft.com/kb/314058

Dus wees volgende keer wat duidelijker !

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan