XP start op maar blijft hangen...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roodbaert

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2006
Beste mensen,

Ik heb een P3 800mhz 512mb ram met XP prof erop.

Ik heb voor 2 dagen geleden internet via de kabel geinstalleerd, 20
minuten op inet geweest en bij de volgende keer opstarten deedt XP erg
traag. Als je een programma aan klinkt denkt ie heel lang, startbalk blijft
hangen etc etc...
Mijn computer was hiervoor al 1,5 jaar niet meer op inet geweest, nu
probeerde ik MS-update te starten maar die geeft een foutmelding. XP
opnieuw installeren ging ook fout. Hitman-pro bleef ook hangen etc etc

Ik zit momenteel in de veilige modus, daarmee kan ik internet op, ik heb al
diverse virus en spyware scanners gedraait. Niets gevonden helaasch...

Wat is het probleem??? hier houdt mijn kennis op (en begint die van
jullie ;-))

Bvd,

Rowan

Vaak is het sneller om windows opnieuw te installeren dan dagen naar het probleem te zoeken. Met dit soort problemen ben je vaak heel veel tijd kwijt om erachter te komen wat het probleem nou is.

BTW : Hoe heb je het internet geinstalleerd?

Ik weet 't, het vervelende is dat ik geen backup gemaakt heb en er erg belangrijke documenten op staan. Het CD-brand programma wat ik nu heb start niet meer op, dus geen mogelijkheid voor backup.

Chello, met de CD rom

Is het niet mogelijk om via een usb stick de documenten op te slaan?

2e optie is het mogelijk om een herstel punt van windows te gebruiken?
Dan kan je naar een punt gaan voordat het probleem optrad.

USB stick, misschien wel. Maar deze documenten (ook .wav, ben muziekant) nemen veel ruimte in. Wordt een kosbare kwestie.

Herstelpunt, hoe kan ik dat doen? of heeft inet hier een uitgebreide documentatie over?

dit zit bij programma's - bureau assesoires - systeemwerkset - systeem herstel. Als het goed is zie je dan een kalender. Hier kan je aangeven waarheen het systeem moet gaan zodat hij misschien weer goed werkt.

Het is ook in het vervolg aan te bevelen een 2e partitie op je harde schijf aan te maken. Hier kan je dan al je documenten en bestanden opzetten die je wil veiligstellen. Zo kan je in het vervolg zonder problemen je windows opnieuw installeren.
2e tip als je alles opnieuw hebt geinstalleerd maak dan een ghost aan zodat je systeem gebackuped is.

Laatst bewerkt:
Als ik windows defender probeer te installeren krijg ik het bericht dat er een virus in mijn register zit. Ze raden msregistercleaner aan! Deze heb ik gedownload en vindt veel fouten, helaas om het te repareren moet je 40 dollar met creditcard betalen.

Misschien heel nederlands...

Kan dit ook gratis?

doe maar wat bertus zegt
de nieuwe cd's van chello zijn niet eens nodig en ook overbodig vaak word
er dan ook meer geinstalleerd dan dat het nodig is
zoals een extra toolbar extra active X die niet gewenst zijn
zo heeft mijn buurman als hij chello installeerd via de nieuwe versie cdrom
al gelijk een backdoortrojan melding van kaspersky en a² (a squared)
maar blijkt onschuldig te zijn en meer voor firewall instellingen is
doch vertrouw ik het niet zo :)

Dank voor de tips, die online scan werkt niet...daar moet ik JAVA voor downloaden en die installeert ie niet in de veilige versie...

benee je moet je pc opstartne van de cd
-> leg die schiif van windows in je cd/dvd station start je pc op
-> dan als je nog niet ingesteld hebt om van de cd op te starten druk del(ete) denk ik dat zie je normaal onderaan je scherm dan in het bios denk ik cmon en dan zie je daar first boot denk ik (lang geleden ) en daar stel je in boot from je dvd/cd
-> sla het op dan start hij opnieuw op endna eff wachten en dan zie je druk op een toest om vanaf de cd op te starten druk op een knop
-> dan laat hij ene paar dingen van de cd (duurt wel nog lang ,paar min )
dan zie je eenscherm ik denk
- windows instaleren
- windows herstellen of repareren
- de setup verlaten

->doe dan windows instaleren en dan dat regelment accepteren en dan windows instaleren op een harde schijf
->dan formateer je (niet snel kiezen en niet die laatste eeuh geen wijzigingne aan het systeem toebrengen)
!!je moet wel weten welke soort harde schijf het is nfts of fat
en dan zal hij eerst je harde schijf formateren en dan windows instaleren

zo moeilijk is dat

Hmmm... ik heb CD-rom als nr.1 opstart station, maar hij zegt dat de ie niet bootable is. Windows XP, windows 98 en Norton inet security, alles drie de CD's niet:confused:

Hoi !

Een originele WinXP-CD is echt bootable, hoor !

Werk je met een copy, tja.

Ik weet niet of ik je dan verder mag helpen op dit forum.

Je kunt ook de XP-opstartfloppy's downen op www.bootdisk.com

Let wel op de juiste versie ( SP1 of SP2)

Succes,

Harry.

Ik heb geen copy, maar een orginele versie. Bovendien heb ik het ook met de orginele windows 98 CD geprobeert...

Een van m'n CD-rom stations is kapot, misschien dat het daaraan ligt en dat ie niet boot van m'n andere cd-rom station...dat mogelijk?

Hoi !

Ja, dat kan. Op mijn PC kan ik in het BIOS instellen van welke CD-DVD-speler hij moet booten.

Dus kijk even in je BIOS of dat bij jou ook zo is.

PS.: Een Win98 CD hoeft niet bootable te zijn !

Greetz,

Harry.

Probleem opgelost: geformatteerd, comp omgebouwd, nieuw moederbord, amd2 3500+ erin, 2x512 DDR2 667mhz en een Asus 7300 videokaart. Ik ben weer klaar voor de winter.

Allen bedankt voor het advies!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan