XP start traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

duin1

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Het duurt lang voor mijn computer met Windows XP is opgestart.Hoe kan ik dit sneller maken??

Ja dit heb ik ook de laaste week..ik heb Adawear en Spybot zijn werk laten doen en andere proggys aan het werk gezet .. maar ik heb het nog steeds..mischien zijn er andere mogelijkheden .. .. help ons!!:confused:

je kunt drie dingen doen

defragmenteren tijdens opstarten

Start de Register-editor (Start/Uitvoeren en typ Regedit.exe). Pak de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Dfrg\BootOptimizeFunction erbij en dubbelklik op Enable. Die waarde voorziet u van Y (klik erop met rechts en kies Wijzigen), zodat de functionaliteit wordt ingeschakeld

de computer ontladen als je niet een geaard stopcontact
hebt trek de steker achter los en druk acht of meer maal op de aan en uit knop stop dan de steker er weer in en start hem op

of tik bij uitvoeren msconfig dan start het hulpprogramma
voor systeemconfuguratie op kies tab opstarten en haal
de vinkjes weg bij de programas die widows xp vertragen

ja,ik heb norton

heb inderdaad Norton.
Als ik bij uitvoeren msconfig intyp ,kan ik dan alle vinkjes weghalen bij opstarten?

je kan alles uitschakelen bij opstarten zonder problemen alleen mijn
virusscan start altijd op maar ik heb mc fee op
mijn computer draaien

Re: ja,ik heb norton

Geplaatst door duin1
heb inderdaad Norton.
Als ik bij uitvoeren msconfig intyp ,kan ik dan alle vinkjes weghalen bij opstarten?

Yep, dat dacht ik al. Je kan veel vinkjes weghalen maar niet alles.Wat wel en niet uit kan kan je hier vinden http://www.sysinfo.org/startuplist.php?filter=&count=&type= In ieder geval niet alles wat verwijst naar Norton. Het zal overigens niet heel veel uitmaken hoor. Norton vertraagd het opstarten enorm. Daarintegen heb je wel een hele goede beveiliging op je systeem staan dus neem ik het wachten maar voor lief.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan