xp start wel op maar halverwege valt ze weg en start weer helemaal overnieuw

Status
Niet open voor verdere reacties.

Victor V

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2005
Berichten
541
Ook vond ik een ventilator (cooler) op de processor die niet werkte. Kan dat iets met elkaar te maken hebben?
 
Mogelijk.. Als je PC te warm wordt gaat ie rare dingen doen.

Doe eerst dit eens:

Nog vóórdat je het XP logo ziet; meerdere malen op F8 drukken.
Je krijgt nu een menutje te zien.

Kies de optie 'automatisch opnieuw opstarten uitschakelen'.

Nu krijg je als het goed is een foutmelding te zien. Die foutmelding kunnen wij weer gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
ja dat heb er dus mee te maken
je cpu woord gewoon te heet en slaat af.
als je geluk heb leef je prossesor nog zo niet dan heb je dike pech en dan woord,
het een nieuwe kopen.
laat de pc nu voor wat het is een koop zo snel mogelijk een cpu cooler doe em dus niet,
eerder aan kans op hardware schade is extreem groot nu.
 
Laatst bewerkt:
virtuosa zei:
ja dat heb er dus mee te maken
je cpu woord gewoon te heet en slaat af.
als je geluk heb leef je prossesor nog zo niet dan heb je dike pech en dan woord,
het een nieuwe kopen.
laat de pc nu voor wat het is een koop zo snel mogelijk een cpu cooler doe em dus niet,
eerder aan kans op hardware schade is extreem groot nu.
Heb inmiddels de cooler vervangen. Hij start wel de post op en het Windowslogo maar krijg dan de volgende blauwe schermen. Vrees dat ik de CPU moet vernieuwen. Of zou er iets anders kapot kunnen zijn?
driverirqlnotlessorequal.jpg

pagefaultinnonpagedarea.jpg

algemeen.jpg
 
Laatst bewerkt:
Victor V zei:
Ook vond ik een ventilator (cooler) op de processor die niet werkte. Kan dat iets met elkaar te maken hebben?

Ik zou eerst maar eens zorgen dat die ventilator werkt, of een nieuwe koeler, als het tegenzit, kun je de proc weggooien.

Kun je later kijken of dat het probleem was.
 
Lange Pier zei:
Ik zou eerst maar eens zorgen dat die ventilator werkt, of een nieuwe koeler, als het tegenzit, kun je de proc weggooien.

Kun je later kijken of dat het probleem was.
tuurlijk werkt die ventilor en hoe...maar ja het zet geen zoden aan de dijk.
 
Victor V zei:
tuurlijk werkt die ventilor en hoe...maar ja het zet geen zoden aan de dijk.

Gelukkig, een pak van mijn hart.;)

Kun je wel, doormiddel van F8, in veilige modus komen? zo ja, dan heb je een driver probleem, zo nee, dan zul je in de bios moeten duiken om de memtimings te veranderen, van cas tig naar cas hoger, of auto,en de optie, indien aanwezig, flexible ramsettings op enabled moeten zetten.

PS, cpu'tjes overlijden niet zo snel, met een goede gezekerde temperatuur controller, die doen het meestal wel of niet, halfbakken komt niet zo heel veel voor, uitgezonderd de AMD athlons en durons.

2e PS, hier nog een site met alle foutmeldingen.
 
Laatst bewerkt:
Soms moet je het niet zover zoeken en kan een schijfcontrole veel euvel oplossen.

Start uw pc op met XP cd en kies in het menu R (Repair). Druk dan op enter als je toetsenbord indeling wil wijzigen (meestal enkel nodig voor be)

Geef commando chkdsk /p in en laat die scannen. Nadien typ je exit om te herstarten.

Succes
 
Mibe zei:
Soms moet je het niet zover zoeken en kan een schijfcontrole veel euvel oplossen.

Start uw pc op met XP cd en kies in het menu R (Repair). Druk dan op enter als je toetsenbord indeling wil wijzigen (meestal enkel nodig voor be)

Geef commando chkdsk /p in en laat die scannen. Nadien typ je exit om te herstarten.

Succes
heb ik al gedaan maar werkt niet. De processor is schoongemaakt en windows weer schoon geinstalleerd. Alles werkt behalve de netwerkkaart. Compleet idioot heb ik nog nooit meegemaakt. In een ander PCI-slot gezet en weer opnieuw een driver laten zoeken. Niets helpt. Krijg domweg geen internet...
 
internet doet het nu ook door een andere netwerkkaart weer in een ander pci-slot te plaatsen. Alles doet het nu maar kan nu niet veel logica aan de hele gang van zaken hechten......Hoe dan ook iedereen bedankt voor de bijdrage!!!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan