XP start zeer traag op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hergei

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2004
Berichten
19
XP start zeer traag op

Sinds kort heb ik het volgende probleem:
Bij opstart van de PC krijg ik het Pentium-4 logo te zien. Dit blijft ca 120 sec staan ! ! !
Vervolgens krijg ik het Windows XP logo. Dit blijft ca 10 sec zichtbaar. Daarna wordt het scherm ca 60 sec geheel zwart. Vervolgens krijg ik mijn buroblad en is alles weer normaal.
Voordat het probleem optrad, duurde de gehele opstart ca 20 sec ! ! !
 
al op alles gescant?? dus ik bedoel alle spyware programma's en online virus scanner al gedaan?
 
Lijkt mij iets in je hardware.
Een conflict meet een (defecte) kaart of geheugen.
Heb je mogelijkheden om geheugen of kaarten om te wisselen?

Heb je ergens staan dat je pc mag booten vanaf een netwerk? ALs dat er niet is en het is wel ingesteld (in de bios)
dan blijft je pc tijdens starten enige tijd zoeken naar iets wat er niet is. Kan inderdaad een paar min. duren.
 
Ik heb hitman pro verwijderd. (PS er staan toch nog 4 pf files in WINDOWS\PREFETCH. Kan dat kwaad?)
Heeft echter geen resultaat gehad.
Kaarten uitwisselen oid heb ik nog nooit gedaan....
 
Mijn opstart pgm's onderhoud ik met AUTORUNS. Zie bijlage. Ziet er volgens mij wel goed uit.
 
Je bijlage is waarschijnlijk te groot.
Bijlage toevoegen:
De grote mag maximaal: 102400 bytes zijn
Toegestane bestandsextenties: gif jpg png txt zip bmp jpeg doc rar pdf
 
Klopt. Ik probeer het nog een keer. Filegrootte (.doc) nu 84 kB
 

Bijlagen

  • startup_pgms2.doc
    83,5 KB · Weergaven: 39
Hmm met die opstartitems kan je even hier kijken.

Je tikt de naam van een bepaald opstartitem in .. dan krijg je een sherm met weer die naam en een letter ervoor. Dan kijk je bij de betekenis van die letter. En zie je of het je het kan uitlaten met opstarten of niet. Die link van Crash helpt ook wel!;)
 
Sorry dat ik soms wat laat reageer, maar we moeten een paar dagen oppassen op de kleinkinderen, vandaar...
Maar intussen heb ik de AUTORUNS output gecheckt aan de hand van de Startup Applications List http://www.sysinfo.org/startuplist.php
Ik kan hier niets bijzonders vinden.
Maar is het niet zo dat de autorun pgm's pas opgestart worden NA het zwarte PENTIUM4 scherm ? Of zie ik dat verkeerd?
 
IS ER NOG EEN FORUM DESKUNDIGE DIE ME VERDER WIL HELPEN MET MIJN PC OPSTART PROBLEEM ? ? ? ? ?
:thumb:
Eventueel kan ik wat bootvis output laten zien.
 
Als het logo van je moederbord 60 seconden blijft staan, is dit probleem niet te wijten aan opstartprogs/spy-malware, misschien een virusje gevat?

Scan even op http://housecall.trendmicro.com/ en als dat niks oplevert, laad de standaard instellingen van de bios in en kies save&exit en als dat niks uithaalt,haal dan even de batterij uit je moederbord en plaats deze na 5 á 10 minuten weer terug, zodat je zeker weet dat je bios volledig gereset is. Als dat niet werkt weet ik het ook niet.

ps

Je caps is blijven hangen, zou je daar ff op willen letten? Typen in hoofdletters wordt als schreeuwen en minder sociaal gedrag ervaren ;)
 
Het probleem is opgelost. De pc had moeite om de memory card readers te vinden en op te starten. Ik heb het stekkertje in de pc losgemaakt. De pc gestart. Toen het stekkertje weer vastgemaakt. Weer de pc gestart en toen "ontdekte" hij de "nieuwe" hardware .
 
je kan ook gewoon Startupfaster gebruiken heb k ook gedaan kun je de bestanden die je niet wil starten uitschakelen zoals virussen enz..
 
Dan kan je net zo goed start>uitvoeren, msconfig intypen, enter en de opstartlijst bewerken ;)
 
Probeer is als je ingelogt bent naar Software te gaan en troep te verwijderen.
Dit doe je bij: Start --> Configuratiescherm --> Software.
Werkt dat niet? probeer schijfopruiming!
Dit doe je bij: Deze Computer --> Rechtermuisknopje op de hardschijf waar je de troep wil opruimen --> Algemeen ( als je daar al bent ) --> Schrijfopruiming

Of gebruik gewoon SpeederXP :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan