xp te zwaar voor dit systeem ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

a194645

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2001
hoi,

ik heb op dit systeem winxp gezet (AMD duron processor 797 MHz 112 mb ram gehuegen)

ik denk dat dit op de grens ligt niet ?

maar het probleem is dat de pc soms plots afsluit en terug opstart met "hersteld van een ernstige fout"

toch dit had ie ook met het vorige bestuuringsysteem win2000 , en dit was de reden dat we winxp gekocht hebben .

ik denk dus dat jullie gaan zeggen dat het inderdaad juist kan of juist niet ivm de zwaarte van de pc .
maar wat me harder intereseert is hoe het komt dat ie soms afsluit ?

Op zich kun je XP best op dit systeem draaien.

Maar omdat je onder w2k ook al problemen had denk ik dat er iets mis is met je hardware (geheugen?)

Doe dus eerst eens dit:

Klik rechts op deze computer.
Eigenschappen.
Tabblad geavanceerd.
De onderste button instellingen.
Vinkje weghalen voor: "De computer automatisch opnieuw opstarten".
Dit zorgt ervoor dat je voortaan een foutcode te zien krijgt ipv een zwart scherm en een reboot

En mocht je dan een foutcode krijgen kun je die hier posten

opzich zou het prima moeten kunnen, ik er alleen nog 128 mb geheugen bij prikken om het soepeltjes te laten lopen :)

dank je voor jullie snelle antwoorden ik ga alvast doen wat mario zei,

groetjes
johnny

Ik ben een hardware-nitwit maar wat ik wel weet is dit, mijn pc is een Pentium 3, 601 mhz met tot voor kort 128 mb RAM, paar maandjes terug 128 RAM erbij en het scheelt echt als je dus wat extra geheugen neemt. Met 128 mb draait je pc wel maar neigt naar stroop.

Ook ik heb `n Pentium III / 450MHz en 256MB geheugen. Dit werkt als een trein. Zelfs `n DVD-brander zit erin. Geen probleem.

heb de fout opgeschreven he jongens ...ben benieuwd of jullie kunnen zeggen wat er aan de hand is .

hier komt het : er is een probleem gevonden Windows is afgeslotenom schade te voorkomen BAD-SYSTEM-CONFIG-INFO als dit de eerste keer is dat u dit scherm met stopfout ziet moet u de computer opnieuw opstarten als het scherm nogmaals word weergegeven kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren controleer of alle nieuwe hardware en software op de juiste plaats is geinstalleerd is dit een nieuwe installatie vraag de leverancier dan of er nieuwe windows - updates zijn die u nodig hebt als de problemen zich blijven voordoen dient u alle nieuwe hardware en softwarete verwijderen of uit te schakelen schakel Bios geheugenopties zoals cachingof het maken van schaduw kopieen uit als u voor het verwijderen of uitschakelen van onderdelen de veilige modus meot gebruiken dient u de computer opnieuw op te starten op f8 te drukken om de geavanceerde opstartopties te selecteren en vervolgens de veilige modus te kiezen teechnische informatie (mogenlijk in het engels) Stop:0x00000074(0x00000003,0x000000020x80087000,0x000014c)
pff hehe

groetjes
johnny

dank je crach,

heb mijn best gedaan om je linkt te lezen al is ie int engels maar als ik het goed begrijp is er iets met het geheugen of is het stuk ( zoals verwacht )

maar kan je wat meer uitleg geven hoe ik mijn geheugen kan nazien moet je daar een progje voor hebben zoals aida32 of gaat het anders ook .

alvast bedankt

Je geheugen kan je laten testen met Memtest86.
http://www.memtest86.com/

Haal eerst je geheugen er eens uit en plaats ze opnieuw in het slot.
Blaas het slot ff schoon, voordat je ze er weer in doet.

twee vraagjes,

ik heb mentest gedownt en op flopy gezet maar moet ik er nu mee opstarten want zo krijg ik een dos schermpje te zien waar ik iets zou moeten intijpen maar wat ...

vraagje twee , kan ik willekeurig ergens 128 ram geheugen kopen en erin steken of moet het een bepaald merk zijn en draait de pc dan gewoon door als je hem terug opstart ?

groetjes
johnny

Geplaatst door a194645
ik heb mentest gedownt en op flopy gezet maar moet ik er nu mee opstarten want zo krijg ik een dos schermpje te zien waar ik iets zou moeten intijpen maar wat ...
Uit de "Readme";
5) Online Commands
==================
Memtest86 has a limited number of online commands. Online commands
provide control over caching, test selection, address range and error
scrolling. A help bar is displayed at the bottom of the screen listing
the available on-line commands.

Command Description

ESC Exits the test and does a warm restart via the BIOS.

c Enters test configuration menu
Menu options are:
1) Cache mode
2) Test selection
3) Address Range
4) Memory Sizing
5) Error Summary
6) Error Report Mode
7) ECC Mode
8) Restart Test
9) Reprint Screen

SP Set scroll lock (Stops scrolling of error messages)
Note: Testing is stalled when the scroll lock is
set and the scroll region is full.

CR Clear scroll lock (Enables error message scrolling)
Als je geheugen wilt bij kopen ff een reepje meenemen wat nu in je pc zit.
En ff in de handleiding kijken wat je moederbord aan kan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan