Xp Thema

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rudi1

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2003
Berichten
146
Hoi, Ik heb een nieuwe instalatie van Xp gedaan,
en na enkele updates,Sp 1 & 2 is er bij het uitzicht van Xp iets veranderd.
Het blauwe standaard van Xp is weg en krijg dit ook niet terug.
I.e zit nu in een grijs jasje zoals bij Win 2000 destijds en da ben ik al behoorlijk beu.


Kent er iemand dit probleem?

Mvg,
Rudi.
 
Wat voor thema is nu geselecteerd / actief? (Rechtermuisklik buroblad en dan Eigenschappen)
 
re

Hoi,
In de bovenste checkbox staat windows classic style en daar staat ook geen ander keuze mogelijkheid
In de tweede checkbox staat windaows standaard.Daar kan ik wel een hele boel andere thema's kiezen maar die zijn niet dezlfde als Xp standaard thema.

Thanx,
Rudi
 
Kun je eens een screendumpje plaatsen? Ik krijg namelijk geen "beelden" bij die 2e checkbox. (zie mijn dumpje)
 

Bijlagen

  • Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    72,6 KB · Weergaven: 43
Hoop je hier mede verder te helpen....


Groetjes,
Rudi.
 

Bijlagen

  • Chbx.JPG
    Chbx.JPG
    32,2 KB · Weergaven: 36
Zeker, je had in een eerder bericht niet vermeld dat je naar een ander tabblad was "gehopt". Dat verklaart die 2e box.
Ik moet je het antwoord even schuldig blijven, want het lijkt (zonder voor jouw pc te zitten) simpelweg een kwestie van wat muisklikken / experimenteren, maar da's hier vandaan lastig in te schatten.
 
Re

Hoi, ik denk dat het met een paar muisklikken niet opgelost is, want anders had ik de vraag hier ook niet gesteld.
Het is tijdens het opstarten van Xp dat het al mis gaat, kan je zien als I.E. opstart, wordt de werkbalk onder in het scherm héél eventjes blauw en dan zie je dat het om de een of andere reden niet kan laden en dan wordt alles grijs weergegeven.
Ik denk dat er ergens een bepaalde .dll stuk is of iets dergelijks.

Maar in ieder geval toch bedankt voor de moeite en ik zoek ondertussen verder naar een oplossing.

mvg,
Rudi
 
Je zal de vraagstellers de kost moeten geven wiens probleem met een paar muisklikken opgelost is... ;) (Het is dan ook van achter een beeldscherm soms lastig om iemands kennis / vaardigheden in te schatten)

Veelal is het ook een kwestie van vraagstelling. Mogelijk een voorbeeld waardoor iemand op een "verkeerd been gezet wordt"?

Jouw eigen reactie hierboven:

In de bovenste checkbox staat windows classic style en daar staat ook geen ander keuze mogelijkheid
In de tweede checkbox staat windaows standaard.Daar kan ik wel een hele boel andere thema's kiezen maar die zijn niet dezlfde als Xp standaard thema.

Hierdoor dacht ik dat het e.e.a. in een venster te zien zou moeten zijn, hetgeen dan een heel ander XP scherm zou zijn dan ik krijg naar een rechtse klik op buroblad.
Echter, door het plaatsen van jouw scr-dump werd mij duidelijk dat je naar een ander tabblad was gegaan. Dat bleek niet direct uit het stukje tekst. Zo word je als lezer onbedoeld op een verkeerd spoor gezet en wordt het denken over een mogelijke oorzaak soms ook moeilijker omdat je in gedachten niet van de juiste situatie uit bent gegaan.
 
Laatst bewerkt:
Misschien het (standaard-xp) luna-theme restoren:

Het herstellen van het Luna-theme:

In dit zipfiletje staan 6 bestanden.

In de bijlage kun je, onder 'path', zien naar welke map je ze moet kopieren.

Dus:
De bovenste shellstyle.dll extract je naar:
C:\WINDOWS\Resources\Themes\Luna\Shell\Homestead
De tweede shellstyle.dll naar:
C:\WINDOWS\Resources\Themes\Luna\Shell\Metallic...enz....enz.

Zo zet je alle 6 bestandjes in de juiste map.:)
 

Bijlagen

  • luna.jpg
    luna.jpg
    28,7 KB · Weergaven: 28
re

Hoi,

Dank je wel "ikself", met die bestanden is het terug inorde.

Als je gewoon op die bestandjes dubbelklikt komen die vanzelf op de juiste plaats.


Hartelijk dank voor jullie medewerking.

Mvg,
Rudi.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan