XP - toetsenbord wordt niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

nielsjee

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2007
Goeie dag,
Sinds 2 weken kan ik mn andere PC niet gebruiken omdat XP mijn toetsenbord niet "kan vinden".
Ik krijg een Code 41. Ik kan in de BIOS komen, en alles werkt tot dat XP laadt.
Daarna brandt de Numlocktoets alleen, en kan ik verder nix.

Ik heb meerdere toetsenborden aangesloten, die op andere pcs wel werken.
De toetsenborden zijn zowel PS/2 als USB, en werken op andere PCs goed. Maar op mn eigen pc niet (meer).

**Ik heb om dit probleem te verhelpen:
- een nieuw toetsenbord gekocht.
- toetsenbord herinstalleerd/ drivers aangepast.
-toetsenbord bestuurprogramma bestanden van deze PC overgezet naar de probleempc.
-dingen in de BIOS aangepast(niet dat dat echt zin heeft )
-veilige modus gerund...

Wat ik niet heb gedaan: geformateerd, geweld gebruikt...

Enkele weken hebk een schoonmaak gehouden op de PC en enkele dagen later is het met een stroomstoring het probleem tot stand gekomen (volgens mij... is al iets te lang geleden, en heb het te druk gehad met andere dingen, en ben nu pas toe gekomen aan dit probleem=( )

Alvast bedankt,

Niels

Laatst bewerkt:
Code 41
Windows heeft het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat in het geheugen geladen, maar kan het apparaat zelf niet vinden. (Code 41)

Aanbevolen oplossing

Er is een stuurprogramma geladen, maar het apparaat kan niet worden gevonden. Deze fout doet zich voor wanneer er een niet-Plug and Play-apparaat is gedetecteerd.

Als het apparaat is verwijderd, moet u het stuurprogramma verwijderen en het apparaat installeren. Klik vervolgens op Zoeken naar gewijzigde apparaten om het stuurprogramma opnieuw te installeren. Als de hardware niet is verwijderd, moet u een nieuw of bijgewerkt stuurprogramma voor het apparaat installeren.

Als het apparaat niet Plug and Play is, hebt u misschien een nieuwere versie van het stuurprogramma nodig. Als u apparaten wilt installeren die niet Plug and Play zijn, gebruikt u de wizardHardware toevoegen. Klik op Prestaties en onderhoud in het Configuratiescherm, klik op Systeem, open het tabblad Hardware en klik op Wizard Hardware toevoegen.

Open het tabblad Algemene eigenschappen van het apparaat en klik op Probleem oplossen om de wizard Apparaatproblemen oplossen te starten.

Heb ik al meerdere xen geprobeerd... Werkt niet :mad: Ik heb alle opties in Configuratiescherm/Apparaatbeheer mbt Toetsenbord wel gehad :(
Ik vrees dat ik een bestand mis op mn PC oid...
Iemand een idee welk?

Bvd

Dus zowel PS/2 als USB werken niet meer? Is dat alleen voor je toetsenbord, of werken PS/2 muizen en andere USB apparaten ook niet?

Dan zou je ervoor kunnen kiesen om "systeem" herstel te doen naar een punt waarin het wel werkte!

Of de windows setup te draaien zodat je alle systeem bestanden weer terug hebt!

Ik heb systeemherstel geprobeerd.... hielp niet bepaald;(
Zowel USB als PS/2 werken, maar de software is gewoon niet goed.
Ik kan tot het blauwe account-scherm van windows komt mn toetsenbord gebruiken in BIOS, daarna kannik nix meer :/.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan